Analog הכריזה על מעבדי SHARC מהדור ה-8

פורסם ב-יוני 23, 2015

מעבדי ADSP-SC58x ו-ADSP-2158x החדשים מבוססים על ליבת עיבוד כפולה וכוללים מאיצי חומרה לפעולות עיבוד נפוצות כמו התמרת פורייה

Share via Whatsapp

מעבדי ADSP-SC58x ו-ADSP-2158x החדשים מבוססים על ליבת עיבוד כפולה וכוללים מאיצי חומרה לפעולות עיבוד נפוצות כמו התמרת פורייה

ANALOG

חברת Analog Devices השיקה את הדור השמיני של מעבדי SHARC לעיבוד אותות בזמן אמת. מדובר במעבדים מסדרה ADSP-SC58x ו-ADSP-2158x, המשלבים בתוכם ליבה כפולה מסוג SHARC+, ומאיצי חומרה לצורך מימוש שלוש פעולות המשמשות לעיבוד אותות: התמרת פורייה מהירה FFT, מסנני FIR ומסנני IIR, וכן יכולת חישוב נקודה צפה.

ערכת הפיתוח של המעבדים החדשים
ערכת הפיתוח של המעבדים החדשים

מעבדי הדור השמיני מאופיינים בצריכת הספק של 2W בלבד בטמפרטורות גבוהות. הם מספקים ביצועים משופרים בהשוואה למעבדי הדור הקודם בעיקר ביישומים בהם קיימת הגבלת הספק או יישומים בהם הביצועים נפגעים בגלל טמפרטורה גבוהה. השימושים העיקריים במעבדי SHARC החדשים הוא בציוד שמע מקצועי, תעשיית הרכב, בקרת מנועים, ומערכות להפצת אנרגיה.

המעבדים מסדרה  ADSP-SC58xכוללים גם מעבד נוסף מדגם ARM Cortex-A5, המסייע להם להתמודד עם חישובי זמן אמת הדרושים לניהול הממשק עם הציוד היקפי כמו חיבור Ethernet, USB, PCI Express, אחסון בזכרון SD/SDIO וממשקי חיבור אחרים.

המעבדים מסדרה ADSP-2158x לא כוללים את ARM Cortex-A5, ומיועדים בעיקר ליישומי עיבוד אותות אופיניים איתם אפשר להתמודד גם בעזרת הליבה הכפולה ומאיצי החומרה בלבד. בנוסף, הם כוללים מאיצי חומרה להצפנת מידע, וחומרה ייעודית לתיקון שגיאות.

המעבדים החדשים תומכים בערכת הפיתוח CrossCore Embedded Studio, המשמשת לפיתוח מערכות זמן-אמת. חברת Analog Devices מספקת למעבדים תוסף Linux לערכת הפיתוח CrossCore Embedded Studio, המאפשר לנצל את יתרונות הפיתוח בסביבית Linux, הנתמכת במעבד ARM Cortex-A5.

למידע נוסף: SHARC

פורסם בקטגוריות: MCU , Processors