Maxim: זיכרון DS28E80 המוגן בפני קרינת גמא

פורסם ב-יוני 23, 2015

רכיב DS28E80 החדש של Maxim מיועד לשימוש במערכות רפואיות הפועלות בסביבה שבה נעשה שימוש בקרני גמא לצורך בדיקות החולים

Share via Whatsapp

רכיב DS28E80 החדש של Maxim מיועד לשימוש במערכות רפואיות הפועלות בסביבה שבה נעשה שימוש בקרני גמא לצורך בדיקות החולים

MAXIMחברת Maxim הכריזה על רכיב זיכרון בלתי נדיף מדגם DS28E80 בעל חסינות לקרינת גמא (Gamma radiation). רכיב הזיכרון מיועד לשימוש בתחום הרפואי והוא מבוסס על טכנולוגיית Storage Cell המאפשרת חסינות בפני קרינה.

קרינת גמא שימושית בעיקר בחיישנים חד-פעמיים מהתחום הרפואי לצורך סטרליזציה (חיסול מיקרואורגניזמים מחוץ לגוף). שימוש בקרני גמא הוא תהליך מאוד נפוץ, מהיר ואמין אבל מצד שני, קרני גמא יכולים לגרום למחיקת נתונים ברכיבי זיכרון המסורתיים המבוססים על טכנולוגיית Floating Gate Memory. רכיב הזיכרון החדש DS28E80 חסין לקרינת גמא עד לעוצמה של 75kGy.

הרכיב בנוי מיחידת זיכרון לשימוש כללי, יחידת זיכרון לצורך ניהול, יחידת זיכרון לצורך הגנה, חוצץ כתיבה ויחידת זיכרון המכילה את מספר הזיהוי של הרכיב, בגודל 64bit. היחידה לשימוש כללי מחולקת ל-31 בלוקים, כל בלוק בגודל 8byte, ובסך הכל 248bytes. קיימת אפשרות לחסום את הכתיבה לזיכרון באמצעות פנייה ליחידת הזיכרון הייעודית להגנה.

מעגל הפעלה טיפוסי של DS28E80
מעגל הפעלה טיפוסי של DS28E80

ממשק התקשורת של הרכיב מבוסס על קו תקשורת יחיד במהירות סטנדרטית של עד 15.3kbps או במהירות מוגברת של עד 76kbps. מתח ההזנה לרכיב הוא 3.3V, טווח טמפרטורת הסביבה הוא -40 עד 85 מעלות צלזיוס לקריאה מהזיכרון, ובין 0 עד 50 מעלות עבור כתיבה לזיכרון. בנוסף, הרכיב מספק הגנה מפני פריקה אלקטרוסטטית בגודל ±8kV.

הרכיב מגיע במארז מסוג TDFN עם 6 פינים.

למידע נוסף: DS28E80

פורסם בקטגוריות: Memory , כללי