פוג'יטסו התקינה דיודה פולטת אור לזיהוי ביומטרי של משתמשים בסמארטפון

פורסם ב-יולי 21, 2015

הדיודה מקרינה אור אינפרא-אדום אל עין המשתמש בזמן שמצלמת הסמארטפון מצלמת את העין. לאחר מכן המצלמה מעבדת את התמונה ומגלה האם המשתמש הוא הבעלים של המכשיר

Share via Whatsapp

הדיודה מקרינה אור אינפרא-אדום אל עין המשתמש בזמן שהסמארטפון מצלם את העין. לאחר מכן המכשיר מעבד את התמונה ומגלה האם המשתמש הוא הבעלים של המכשיר

דיודת Oslux SFH-470S של OSRAM
דיודת Oslux SFH-470S של OSRAM

חברת Fujitsu היפנית התחילה להשתמש בדיודות פולטות אור אינפרה אדום (IREDs) מתוצרת חברת OSRAM בסמארטפון מדגם ARROWS NX F-04G לצורך זיהוי ביומטרי של המשתמש. היום קיימת חשיבות רבה לאבטחת מידע בסמארטפונים וטאבלטים עקב השימוש ההולך וגדל באפליקציות רגישות כמו קניות ברשת וביצוע פעולות בחשבון הבנק.

FUJITSUחברת Fujitsu מציעה פתרון לבעיה זו על ידי שילוב  IRED מדגם Oslux SFH-470S של חברת OSRAM בסמארטפון ARROWS NX F-04G של החברה. פתרון זה מאפשר לראשונה לנעול ולפתוח מכשירים ניידים באמצעות סריקת הקשתית של העין.

הדיודה פולטת אור מדגם Oslux- SFH-470S של חברת OSRAM, משמשת כמקור האור ולמרות גודלה הקטן המגיע בסך הכל ל-2.4 מילימטר גובה, היא מסוגלת לספק עוצמת קרינה של 2900mW/sr.

לטענת החברה, דיודת IRED זו היא היחידה שמסוגלת לספק את עוצמת הקרינה הדרושה לסריקת קשתית העין באמצעות סמארטפון.

תהליך זיהוי המשתמש מתחיל בהקרנה של אור אינפרא אדום אל עבר הקשתית כאשר מצלמת הסמארטפון מצלמת את העין. לאחר סיום ההקרנה, הסמארטפון מנתח את המאפיינים הייחודיים של קשתית העין מתוך התמונות שצולמו ומזהה אם הקשתית שייכת לבעל המכשיר.

הדיודה פולטת אור באורך גל של 810nm, דבר המאפשר לסורק הקשתית לבצע זיהוי אמין עבור עיניים בצבעים שונים: חום, כחול, ירוק ואפור. בנוסף, Oslux SFH-470S חסכוני באנרגיה ומאפשר חיי סוללה ארוכים בסמארטפון.

למידע נוסף: Oslux- SFH-470S

פורסם בקטגוריות: Optics , כללי