TDK הכריזה על תרמיסטורים ליישומים ממונעים

פורסם ב-אוגוסט 4, 2015

התרמיסטור החדש ממשפחת EPCOS NTC של TDK יכול למדוד טמפרטורות גבוהות עד 650 מעלות צלזיוס עם סטייה של ±1 מעלות קלווין

Share via Whatsapp

התרמיסטור החדש ממשפחת EPCOS NTC של TDK יכול למדוד טמפרטורות גבוהות עד 650 מעלות צלזיוס עם סטייה של ±1 מעלות קלווין

TDK

חברת TDK השיקה תרמסיטור חדש המצטרף למשפחת EPCOS NTC. התרמיסטור יכול למדוד טמפרטורות גבוהות עד 650 מעלות צלזיוס עם סטייה של ±1 מעלות קלווין. התרמיסטור מורכב מחיישן טמפרטורה קרמי המחובר למוט העשוי מתחמוצת אלומיניום בעל ציפוי מתכתי, המצויים בתוך מארז זכוכית המאפשר לתרמיסטור לעמוד בטמפרטורות הגבוהות. אורך הרכיב הוא 16 מ"מ ורוחבו הוא כקוטר מארז הזכוכית – 2 מ"מ.

החיישן עומד בתקן AEC-Q200 ומיועד לשימוש באלקטרוניקה ממונעת (Automotive) כמו למשל במערכות מיחזור גזי פליטה. מערכת זו ממחזרת חלק מגזי הפליטה בחזרה לתוך המנוע (דרך סעפת היניקה) לצורך שריפה חוזרת ובכך מקטינה את פליטת הגז הרעיל Nox (תחמוצת חנקן) הניפלט בטמפרטורות גבוהות. תפקיד התרמיסטור במערכת זו הוא למדוד את הטמפרטורה של גזי הפליטה כדי למנוע התחממות יתר של המנוע.

במכוניות עם תאי דלק מבוססי מימן, החיישן החדש יכול למדוד את הטמפרטורה של תאי הדלק לצורך הפקה מדוייקת של אנרגיה חשמלית מהמימן. שימוש נוסף בתרסימטורים החדשים הוא שימוש ביתי, למשל בתנורים הכוללים פונקציית ניקוי עצמי. הניקוי העצמי מתבצע באמצעות חימום החלק הפנימי של התנור לטמפרטורה של 500 מעלות צלזיוס. בטמפרטורה הזו כל שאריות האוכל הנמצאות בתנור נהפכות לגז או אפר. תפקיד התרמיסטור במערכת הזו הוא לווסת את הטמפרטורה הרצוייה בתנור.

למידע נוסף: TDK Thermistor

פורסם בקטגוריות: Analog , Sensors , כללי