Fairchild: מארז Dual Cool החדש ל-MOSFET

פורסם ב-ספטמבר 1, 2015

מארז Dual Cool של Fairchild מבוסס על נתיב הולכת חום ישיר בין המקור (Source) וה-Drain של הטרנזיסטור, ובין חלקו העליון של המארז

Share via Whatsapp

מארז Dual Cool של Fairchild מבוסס על נתיב הולכת חום ישיר בין המקור (Source) וה-Drain של הטרנזיסטור, ובין חלקו העליון של המארז

מארז Dual Cool החדש של חברת Fairchild
מארז Dual Cool החדש של חברת Fairchild

תכנון תרמי נכון של המעגל המודפס הוא אתגר גדול העומד בפני המפתחים. מרבית המעגלים המודפסים (PCB) מורכבים משכבות של חומר מסוג FR-4. חומר זה מאופיין בטמפרטורת מעבר זכוכיתי (TG) של 115-125 מעלות צלזיוס. בטמפרטורה זו החומר עובר ממצב מוצק למצב רך שבו ניתן למתוח אותו.

מעגל מודפס המגיע לטמפרטורה הזו יכול לסבול מנזקים רציניים כמו שינוי המאפיינים של חומר 4-FR, אשר גורם ללחצים פנימיים בתוך המעגל, פוגם בהלחמות של הרכיבים ויכול לגרום לרגישות גבוהה לחום. כדי להימנע מנזקים ולהבטיח עבודה תקינה ואמינה של המעגל המודפס, מומלץ להגביל את טמפרטורת המעגל ל-100 מעלות צלסיוס.,

הבעיה היא שבהרבה מאוד מכשירים מודרניים הטמפרטורה יכולה להגיע בקלות לטווח TG של החומר FR-4, ואף לעבור אותו. לכן חשוב לבצע תכנון תרמי יעיל וזהיר מאוד של המעגל. כדי להקל על ההתמודדות עם הבעיה הזו, פיתחה חברת Fairchild את טכנולוגיית המארזים Dual Cool, אשר משפרת את המאפיינים הטרמיים של טרנזיסטורי MOSFET, מאפשרת לצמצם את גודל המארז ולשפר את נצילות הטרנזיטסטור.

בטכנולוגיה הזו נוצר נתיב הולכת חום ישיר בין המקור (Source) והשפך (Drain) של הטרנזיסטור, לבין החלק עליון של המארז. כאשר החום עובר מהמקור והשפך דרך מפזר חום (Heat Sink) בדרכו אל החלק העליון של המארז. המבנה המיוחד הזה של המארז יוצר אלמנט קירור חדש בנוסף לקירור הסטנדרטי שמתבצע דרך הולכת חום ישירות אל המעגל המודפס.

טרנזיסטור זהה, מארזים שונים
טרנזיסטור זהה, מארזים שונים

המארז הזה יצא לאחרונה לשוק עם ההכרזה על טרנזיסטור MOSFET חדש מדגם Dual Cool 88, המגיע במארז Dual Cool בגודל 8×8 מ"מ. החברה מסרה שבזכות טכנולוגיית Dual Cool, הטרנזיסטור מספק צפיפות הספק משופרת בשטח קטן יותר בהשוואה למארזים המסורתיים מדגם D2-PAK. בנוסף, הטרנזיסטור מאופיין בזרימת אוויר בחלק העליון וגם בחלק התחתון של המארז, כדי לספק קירור טוב יותר ונצילות גבוהה של הטרנזיסטור.

בנוסף, הטרנזיסטור החדש מאופיין במהירות מיתוג גבוהה יותר, פחות הפרעות אלקטרו-מגנטיות (EMI), הפסדים פרזיטיים קטנים יותר ועמידות בפני לחות המאפשרת אחסון נוח. טרנזיסטור ה-MOSFET מדגם Dual Cool 88 מיועד לשימוש במייצבי מתח ממותגים DC-DC, דוחפי מנוע, נתבים ומתגים, וכן בציוד תקשורת.

 

למידע נוסף: Dual Cool

 

פורסם בקטגוריות: Analog , כללי