קיידנס, Lumerical ו-PhoeniX מפתחות EPDA

פורסם ב-דצמבר 21, 2015

מדבר באספקת סביבת EPDA (אוטומציית תכנון אלקטרונית/פוטונית) משולבת עבור PICs (מעגלים משולבים פוטוניים)

Share via Whatsapp

מדבר באספקת סביבת EPDA (אוטומציית תכנון אלקטרונית/פוטונית) משולבת עבור PICs (מעגלים משולבים פוטוניים)

Print

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה על שיתוף פעולה עם החברות Lumerical Solutions ו-PhoeniX לצורך פיתוח משותף של סביבת EPDA (אוטומציית תכנון אלקטרונית/פוטונית) משולבת עבור PICs (מעגלים משולבים פוטוניים). סביבת ה-EPDA מבוססת על פלטפורמת התכנון Cadence Virtuoso ומאפשרת זרימות תכנון סכמטיות או מונעות-מערך עבור מעגלים פוטוניים ואלקטרוניים, שליפת פרמטרים של רכיבים פוטוניים ויצירת מודלים, סימולציית מעגלים פוטוניים ויישום של מערכי מסיכות פוטוניות, הן עבור מעגלים פוטוניים 3D-IC היברידיים והן מונוליתיים.

מתכננים המעוניינים לשפר את הפרודוקטיביות בתהליך יכולים ללכוד את המעגל האופטי ב-Virtuoso Schematic Editor ולאחר מכן להשתמש בסביבת התכנון האנלוגי של Virtuoso כדי לבצע סימולציה של התכנון עם Interconnect של Lumerical. ה-Interconnect הוא מנוע לסימולציית זמן ותחום תדר של מעגלים פוטוניים באותות מעורבים, בדומה ל-SPICE המתוכנן במיוחד עבור מעגלים מרובי-אופנים ומרובי-ערוצים השכיחים בפוטוניקה משולבת. האינטגרציה עם סביבת התכנון האנלוגית של Virtuoso מסוגלת להציע למתכננים ניתוח אינטראקטיבי, תכנון מוקדם וקביעת פרמטרים לצורך חקירת PIC מהירה, לרבות ניתוח תפוקה.

תכנוני פריסות מסיכות PIC מביאים עמם אתגר ייחודי שכן מעגלים ורכיבים פוטוניים נוטים להיות רגישים במיוחד לגיאומטריה ומצריכים יכולות של תכנון מכל הזוויות. חבילת תכנון השבבים הפוטוניים OptoDesigner של PhoeniX Software זמינה בתוך סביבת ה-Virtuoso, מה שמקנה למתכננים גישה לכל אבני הבניין הפוטוניים וה-primitives עם הפרמטרים הכלולים ב-OptoDesigner ומאפשרים יצירה אינטראקטיבית או מתוסרטת (על-פי סקריפט) של רכיבים ומוליכי גל.

לבסוף, כדי לאכלס את ספריית המודלים הקומפקטים של ערכת התכנון הפוטונית או ליצור מודל סימולציה עבור התקנים בהתאמה מיוחדת, האינטגרציה יכולה לתמוך גם בשליפת פרמטרי מודל של רכיבים פסיביים ואקטיביים מהמערך הפיסי של Virtuoso תוך שימוש בפתרונות ברמת הרכיב מבית Limerical: FDTD Solutions, MODE Solutions ו-DEVICE.

פורסם בקטגוריות: IC Design , Optics , כללי