מה דעתך להעביר את המעבדה המשובצת שלך לענן?

פורסם ב-יוני 5, 2016

לפיתוח מערכות משובצות בענן במקום באמצעות חומרה מקומית יש יתרונות בלתי צפויים

Share via Whatsapp

לפיתוח מערכות משובצות בענן במקום בחומרה מקומית יש יתרונות בלתי צפויים

מאת: אווה סקוגלונד, מנהלת שיווק בכירה, סימולציית מערכות בחברת ווינד ריבר ויעקב אנגבלום, מהנדס ניהול מוצר בחברת אינטל

WIND-RIVER-EMBEDDED

הבה נחשוב על האפשרויות הקיימות בענן עבור מערכות משובצות מחשב. מה ניתן להשיג אם הפיתוח עבור מערכות משובצות מחשב ו- IoT (אינטרנט של דברים) יתבצע באמצעות שימוש בענן במקום בחומרה מקומית? מה אם נוכל להשתמש במערכת ענן גמישה במקום בלוחות (boards) פיזיים? מה זה יעשה ליעילות תהליך הפיתוח? באמצעות שימוש בפלטפורמות וירטואליות בענן, נפתחות אפשרויות חדשות עבור כל מערכת.

מפתחי קוד יוכלו לבחון, להטמיע, להריץ ולשתף במעבדה בענן את המערכות ואת התוצאות שלהן. גישה לחומרה וכלים תהפוך למיידית, ללא התקנה מקומית וללא צורך בהמתנה לתוכנות ומערכות. הקמות מערכת (Set-Ups) אשר יכללו חומרה ותוכנה, תהיינה זמינות לשיתוף מידי,  ללא הטירחה הקשורה לציוד פיזי, שליחת קבצים או מרדף אחר רכיבים חסרים. פלטפורמות לבדיקת איכות תהיינה זמינות על פי דרישה וניתנות להרחבה.

האם אי פעם הגעת למעבדה הפיזית שלך בבוקר רק כדי לגלות כי מערך הבדיקות הלילי הפסיק לפעול אחרי שליש מהזמן הדרוש בגלל לוח שסירב לאתחל מחדש כראוי? לעתים קרובות מעבדות מקומיות חושפות בפני מפתחים בעיות של נגישות, עם מספר מוגבל של לוחות ורשימת המתנה ארוכה. מעבדה בענן היא משהו אחר… פשוט צריך לדמיין מה ניתן לעשות עם גישה מידית, בלתי מוגבלת ואמינה למעבדה.

שיתופיות ותקשורת משופרות

סביר להניח שרוב הקוראים משתמשים כיום במדיה חברתית כדי להישאר מחוברים למשפחה ולחברים. האם אתם זוכרים את הימים בהם השתמשתם רק בשיחות קוליות או בדואר פיזי, וכאשר התקשורת הייתה בעיקר 1 על 1 ? באמצעות כלים כמו פייסבוק, ווטסאפ ולינקדאין, ניתן כיום לשמור על יחסים נרחבים יותר ולתקשר ביעילות גבוהה יותר עם מספר גדול יותר של אנשים.

כעת חשבו על הדברים בהקשר של פיתוח תוכנה ומערכות IoT. עם מעבדה וירטואלית בענן ניתן לשתף עבודות עם עמיתים, בדיוק כפי שמשתפים תמונה בפייסבוק. כל מה שעובדים עליו, תוצאות הבחינות, והבאגים והבעיות שצצות – הכל הופך מיידית לניתן לשיתוף בענן.

FIG1

עם מעבדה בענן, ניתן ליצור תצורות חומרה ותוכנה, ולשתף בהן אנשים אחרים כדי להציג רעיון או תכנון של רכיב תוכנה מסוים. במקום לתאר משהו, אפשר להראות למה מתכוונים על ידי שיתוף, ואפילו טוב מכך, לאפשר לאנשים אחרים להשתמש באותו רעיון או תכנון, ולנסות אותו בעצמם, מיד.

כפי שרואים בשרטוט, במצב בו מערכת המטרה מאוחסנת בענן, כל אחד יכול לקבל גישה מידית אליה פשוט באמצעות כניסה ל- URL – במקום לשכפל סביבת ממשתמש אחד לאחר, עם ההשפעה בלתי נמנעת של יצירת גרסאות שונות וחוסר בהירות.

FIG2

מאחר והמעבדה בענן היא וירטואלית לחלוטין ומבוססת תוכנה, אפשר לשלוח לעמיתים snapshot של המצב הנוכחי של מערכות, בהיבטי החומרה והתוכנה שלהן. עם ה- snapshot, הם יכולים פשוט לקחת את המערכת ולהריץ אותה מאותה נקודה. דמיינו מה זה עושה לדיווח על באגים וחקירת בעיות המתגלות בבחינות. במקום הצורך למצוא קודם כל את החומרה המתאימה, לאתחל את החומרה, להגדיר את תצורת התוכנה, ולחזור על כל האינפוטים כדי להגיע לכשל, אפשר פשוט להעביר את הכשל לעמיתים, עם כל הפרטים הנילווים בלי השמטת אף אחד מהם. מערכת הענן תוכל להקליט את כל האינפוטים והפעולות, כך שניתן להציג מחדש את רצף האירועים שהובילו לכשל – שוב ושוב, באופן מושלם.

FIG3

בענן אפשר אפילו לעבוד יחד עם עמיתים על אותה מערכת באותו הזמן, בדיוק כפי שמשתפים פעולה במסמך Google Docs. במהלך משותף יכול משתמש אחד לסייע למשתמש אחר לפתור בעיה באופן אינטראקטיבי, כששניהם רואים מה המשתמש האחר עושה, ומספקים אינפוט ישיר למערכת בכדי לנסות דברים. אפילו טוב מכך, ברגע שבעיה נפתרת, מערכת הענן תכיל את המערכת המתוקנת – ללא צורך לשכפל את התיקון או לעקוב אחר הוראות כדי ליצור מערך עבודה מקומי תקין.

אפשרות של אקוסיסטם

מעבדה בענן מאפשרת ליצור שיתוף לא רק בתוך ארגון אחד. היא מספקת אפשרויות לשיתוף פעולה בין ספקים ומשתמשים. באמצעות שימוש ב- Lab Cloud, חברה יכולה להעלות פלטפורמות וירטואליות מושלמות עם מערכי תוכנת מטרה, ולהפוך אותן לזמינות למשתמשים בחברות אחרות. דבר זה מחליף את הצורך בשליחת אב טיפוס של חומרה, ויכול להיעשות בשלב מוקדם בהרבה לעומת זמינות של חומרה ממשית.

אירוח הפלטפורמה בענן מאפשר למשתמש לצאת לדרך בקלות רבה יותר, כאשר תמיכה ועדכון משתמשים בגרסאות חדשות הופכים לקלים יותר. עדכונים במודל פלטפורמת המטרה יכולים להיפרס מידית, מאחר ולא מעורבים בכך משלוח או אפילו הורדה. מאפייני השיתופיות בהם דנו לעיל, חלים באותה מידה בין ספק הפלטפורמה לבין המשתמש בה, והופכים את התמיכה לקלה יותר. כאשר ניתן לצפות במה שמישהו אחר עושה ואת מצב המערכת בה הוא משתמש, פתרון באגים ואנליזות הופך לפשוט בהרבה. אין זה משנה אם המשתמשים הם פנימיים או חיצוניים. קבוצה פנימית יכולה להשתמש במעבדת הענן כדי להפיץ את הפלטפורמות אל המשתמשים שלה, בדיוק כפי שחברה יכולה להפיץ פלטפורמות לחברות אחרות.

אוטומציה והרחבה

יתרון נוסף של מעבדה מתארחת בענן, הנו בכך שהיא יכולה לספק  API עבור אוטומציה של גישה למערכת היעד ובקרה.  עם API אפשר לאתחל אוטומטית כל מספר של מכונות מבחן, ללא מגבלות של חומרה הקיימת במעבדה, ולהפעיל תרחישי מבחן עבור כולם. ניתן לרתום משאבי מעבדה רבים ככל הנדרש ובכל עת, מבלי שהמשתמש או הארגון יצטרכו לבנות מעבדה.

FIG4

ניתן להשתמש ב- API לצד תכונות ענן אחרות. אם מבחן אשר החל דרך ה- API מסתיים בשגיאה, המפתח יוכל לחקור את הכשל בהקשר המלא שלו באמצעות הקלטת האירועים אשר הובילו לשגיאה, הרצה שלהם, ושיתופם עם חברי צוות אחרים כדי לפתור את מקור הבעיה. עם תרחישי מבחן המאוחסנים בענן, מסדי נתונים של באגים יכולים להפנות אל מקרה המבחן דרך URL, ולשלב  הקלטה של הכשל הממשי כחלק מהדוח.

חלום שמתגשם

ווינד ריבר מספקת כיום ללקוחותיה מעבדה ווירטואלית אישית בענן עם היתרונות שפורטו לעיל. עם Wind River Helix Lab Cloud, אנו מארחים מערכות וירטואליות הטרוגניות בהן ניתן לגשת למערכות מטרה, לשתף מהלכים ולהריץ תוכנה. אפשר להתנסות, לפתח, לבחון, לשלב ולפרוס מערכות וירטואליות. המעבדה של ווינד ריבר מבוססת ענן, כך שלא נדרשת התקנה. היא מתרחבת ביעילות ונגישה מכל מכשיר ומכל מקום. היא ידידותית למשתמש, גם במונחי חווית משתמש וגם מבחינת עלות. כל אחד יכול לגשת לשירות הבסיסי בחינם. לדעתנו, יש ל- Lab Cloud הפוטנציאל להגדיר מחדש כיצד יתבצעו ההערכה, הפיתוח והבחינות של מערכות משובצות ו- IoT.

ליצירת חשבון חינם: http://www.windriver.com/announces/helix-cloud/lab-cloud

למידע נוסף נא לפנות אל חברת scaleIL ב- [email protected]

פורסם בקטגוריות: Embedded , כללי