אינטל הכריזה על מעבדי Atom E3900 לשוק ה-IoT

פורסם ב-אוקטובר 26, 2016

מעבדי Intel Atom E3900 מיועדים לספק לאבזרי IoT יכולת עיבוד נתונים קרוב להתקני הקצה במתכונת של "מיחשוב ערפל", כדי לקצר את זמני התקשורת אל הענן

Share via Whatsapp

מעבדי Intel Atom E3900 מיועדים לספק לאבזרי IoT יכולת עיבוד נתונים בהתקני הקצה, במתכונת של "מיחשוב ערפל", כדי לקצר את זמני התקשורת אל הענן

atom_e3900_soc_front

חברת אינטל (Intel) השיקה סדרת המעבדים החדשה Intel Atom processor E3900 עבור שוק ה-IoT הצומח. המעבדים מיועדים ללהוסיף עוצמת עיבוד בהתקנים פשוטים יחסית כמו חיישני תנועה ומצלמות, כדי לאפשר להם להיות חכמים יותר ולעבד בעצמם את הנתונים שהם אוספים. מגמה זו, של הגברת כושר עיבוד הנתונים של רכיבי הקצה במערכת, מכונה "מיחשוב ערפל", מושג המתקשר למושג שגור יותר – "מחשוב ענן".

במיחשוב ענן, עיקר עיבוד ואחסון המידע מתבצע במרכז הנתונים, שאליו זורמים כל העת נתונים ממגוון של התקנים, מחשבים וחיישנים. במיחשוב ערפל, עיבוד הנתונים ואחסונם מתבצעים קרוב יותר למשתמש הקצה או להתקנים והרכיבים שבקצה המערכת. כך, חיישנים ורכיבים פשוטים יחסית מסוגלים לעבד נתונים קרוב יותר למקום בו נאספו, במקום להעבירם בצורתם הגולמית לעיבוד במרכז נתונים מרכזי. הדבר מאפשר לשפר ביצועים ולהגביר את מהירות העיבוד ואת אמינות הנתונים של רכיבי הקצה.

בתחום הרכב למשל, מצלמות וחיישני תנועה אוספים וצוברים נתונים רבים, אך ישנם חסרונות משמעותיים בשליחת הנתונים הללו לעיבוד בשרת מרכזי: אבדן נתונים כתוצאה מדחיסת וידאו, איטיות העיבוד ותקלות או שיבושים בתקשורת. היכולת לעבד את הנתונים קרוב לחיישנים, בהתקן עצמו, צפויה להתגבר על המכשולים הללו.

מנתוני סקר Cisco IBSG, עולה שעד 2020 צפויים כ-50 מיליארד התקנים שונים להתחבר לרשת ולייצר בכל שנה נתונים בהיקף של 44 זטה-בייט (44 טריליון ג'יגה-בייט). יכולות עיבוד נתונים משופרות של המכשירים המחוברים הללו יאפשרו לטכנולוגיית ה-IoT להתקדם בקצב מהיר יותר, ולהתרחב לתחומים וזירות נוספות כמו כלי-רכב אוטונומיים, רצפות ייצור של מפעלים, מערכות תחבורה ותשתיות ועוד.

סדרת המעבדים E3900 מיוצרת בתהליך של 14 ננומטר ומופיעה במארזי Flip Chip Ball Grid Array – FCBGA, המתאים למגוון רחב של יישומי IoT. מאפיינים נוספים של המעבדים החדשים:

  • גרפיקה ליישומים עתירי מדיה: סדרת המעבדים מכילה את הדור התשיעי של מנוע הגרפיקה של אינטל המשפר את ביצועי הגרפיקה התלת-ממדית פי 2.9 בהשוואה לדור הקודם. ותומך בשלושה צגים בלתי תלויים.
  • עיבוד תמונה התומך במערכות ראייה: סדרתE3900 מצוידת בארבע יחידות עיבוד וקטורי המספקות וידיאו איכותי גם בתאורה נמוכה, הפחתת רעשים ושימור צבע ופרטים.
  • תקשורת מתואמת: טכנולוגיית Intel Time Coordinated Computing מתאמת ומסנכרנת פריטי ציוד היקפי ורשתות של התקנים מחוברים.  שעוני סנכרון בתוך המערכת על שבב וברחבי הרשת מאפשרים ל-Intel Time Coordinated Computing Technology  להשיג רמת דיוק כלל רשתית בתוך מיקרו-שניות.

פורסם בקטגוריות: Digital , Processors , כללי