Keysight הדגימה תקשורת 5G בגלים מילימטריים

פורסם ב-דצמבר 29, 2016

בניסוי משותף עם אוניברסיטת קליפורניה סן-דיאגו, נבנה מערך שידור וקליטה שכלל 32 אנטנות phased-array, שהצילח לספק קצב תקשורת של 4Gbps ממרחק של 100 מטר, וקצב של 500Mbps ממרחק של 800 מטר

Share via Whatsapp

חברת Keysight Technologies הצליחה להקים ערוץ תקשורת אלחוטי שהגיע לקיבולת שיא של 4Gbps במסגרת ניסוי טכנולוגי משותף עם אוניברסיטת קליפורניה סן-דיאגו. הניסוי נועד להעריך את ההיתכנות של טכנולוגיות חדשות עבור הדור החמישי (5G). הניסוי התמקד בבדיקת ערוצי התקשורת בתדר נושא של 60GHz (תחום הגלים המילימטריים) ובאמצעות מערך של 32 אנטנות phased-array אשר ביצעו סריקת קליטה ושידור בזוויות של עד ±45 מעלות. במהלך הניסוי, הושגו קצב העברת מידע של 4Gbps ממרחק של 100 מטר, קצב של 2Gbps ממרחק של 300 מטר, וקצב של 500Mbps ממרחק של 800 מטר ברוב זוויות הסריקה של האנטנות.

השותפה הישראלית TowerJazz

תקשורת עבור מערכות הדור החמישי

כדי לקיים את הניסוי, המדענים באוניברסיטת קליפורניה תכננו רכיב משדר/מקלט ייעודי אשר יוצר על-ידי חברת TowerJazz הישראלית, באמצעות טכנולוגיית סיליקון גרמניום מהדור השלישי (SiGe BiCMOS SBC18H3). באמצעות הרכיב, ההספק שנדרש כדי לבצע את הקליטה והשידור היה 3W-4W בלבד. ערוץ התקשורת הוקם באמצעות חומרה ותוכנה של חברת קיסייט. מרכיבי החומרה שנדרשו לצורך ביצוע הניסוי היו מחולל צורות הגל M8195A, מחולל האותות הווקטורי E8267D PSG, והאוסילוסקופ המדוייק DSOS804A.

החוקרים באוניברסיטה השתמשו בתוכנת Signal Studio כדי להגדיר ולייצר צורות גל בהתאם לתקן 802.11ad ובתדר של 60GHz, שעל בסיסן בוצע הניסוי. תוכנת 81199A Wideband Waveform Center עזרה לצוות החוקרים להקים את התקשורת בין המשדרים והמקלטים ושימשה לאופטימיזציה (improve error vector magnitude). הצוות גם השתמש בתוכנת 89600 VSA כדי לנתח את האיפנון ואת האותות שהתקבלו.

פרופ' גבריאל רבאס

ראש צוות החוקרים שביצע את הניסוי, פרופ' גבריאל רבאס, מבית הספר להנדסה באוניברסיטה, אמר שזו הפעם השנייה שבה החוקרים באוניברסיטה משתפים פעולה עם קיסייט כדי להדגים הקמת קו תקשורת עבור מערכות הדור החמישי. "המערכות של קיסייט, והטכנולוגיה של טאואר-ג'אז, היו מרכיב מכריע בהצלחה שלנו".

תהליך הייצור H3 של טאואר-ג'אז הוא חלק מפלטפורמת TowerJazz Terabit Platform, המאפשרת לייצר רכיבים הכוללים טרנזיסטורים בי-פולאריים מסוג SiGe בתדר של 240GHz, ורכיבי CMOS אנלוגיים. תהליך הייצור הזה מיועד לשמש בייצור רכיבים עבור יישומים בתדר גבוה, כמו מערכות מכ"ם, תקשורת אופטית אלחוטית ותקני תקשורת אלחוטיים חדשים. מנהל תחום פתרונות תשתית אינטרנט בחברת קיסייט, ד"ר מארק פיירפוינט, אמר הניחסוי המשותף עם אוניברסיטת סן דיאגו מספק הוכחה קריטית להיתכנות של 5G, "במיוחד בתרחיש הפעולה של שידור וקליטה נייחים".

ערכת בדיקות מערכות הדור החמישי של חברת Keysight
ערכת בדיקות מערכות הדור החמישי של חברת Keysight

 

פורסם בקטגוריות: T&M , Wireless , כללי