טכנולוגיה ישראלית שתיחשף בסופרבול: הילוך חוזר מנקודת המבט של השחקן

פורסם ב-פברואר 5, 2017

כשנה לאחר רכישת חברת Replay Technologies הישראלית, אינטל חושפת חידוש בטכנולוגיית ההדמייה שלה: חעולת לצפות במהלכים של משחקי ספורט מנקודת המבט של השחקנים עצמם

Share via Whatsapp

במשחק הסופרבול שייערך הערב בין ניו אינגלנד פטריוטס ואטלנטה פאלקונס, תיחשף לראשונה טכנולוגיה ייחודית של חטיבת הספורט של חברת אינטל, המאפשרת להציג לצופים הילוך חוזר מנקודת מבטו של השחקן. הטכנולוגיה החדשה תאפשר להמחיש לצופים בבית וגם לאוהדים במגרש (בעזרת מסכי ענק) מה רואה השחקן וכיצד הוא תכנן את המהלך. אינטל העניקה לטכנולוגיה את השם Be The Player.

המידע מגיע מעשרות מצלמות המפוזרות במגרש

הטכנולוגיה המפתיעה מבוססת על פיתוח של חברת Replay Technologies הישראלית שנירכשה על-ידי אינטל בחודש מרץ 2016. כעבור כשלושה חודשים שולבו כל 90 עובדי החברה באינטל ישראל. החברה פיתחה את טכנולוגיית FreeD מיועדת לספק חווייה חדשה של שידור אינטראקטיבי תלת-מימדי של משחקי ספורט. בשיטה הזו ממקמים באיצטדיון מספר גדול של מצלמות מסוג 5K (בעלות מספר הפיקסלים למ"מ הגבוה ביותר בשוק). עבור מגרש כדורגל, למשל, יש צורך ב-21 מצלמות. כל התמונות נאספות מהמצלמות בזמן-אמת, ומעובדים מערכת שרתים המייצרת ייצוג תלת-מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון.

בנוסף למתן נקודת מבט ייחודית שלא התאפשרה מעולם עד היום, ההילוכים החוזרים מנקודת המבט של השחקן יסייעו גם לפרשנים באולפן לנתח את המהלכים השונים במשחק. התכונה החדשה היא שכלול של הטכנולוגיה הישראלית, הנקראת כעת Intel FreeD 360, שעליו עבדו באינטל בחודשים האחרונים.

התמונה הסינתטית מיוצרת במחשב

עד היום נעשה שימוש בטכנולוגיה כדי "להקפיא" רגע במשחק ולהציג אותו בהילוך חוזר מכל זווית צילום אפשרית. הילוכים חוזרים כאלה הופקו ושודרו במשחקי כדורסל של ה-NBA, משחקי פוטבול של ה-NFL, משחקי בייסבול של ה-MLB ולאחרונה גם שולבו במשחקי כדורגל של ברצלונה וריאל מדריד מהליגה הספרדית.

ההילוכים החוזרים האלו בוצעו באמצעות 38 מצלמות שהותקנו מסביב למגרש. מערכת המחשוב שמעבדת את המידע מייצרת אותם תוך כדי המשחק והם זמינים לשידור כדקה עד דקה וחצי מרגע התרחשות בפועל. כל הילוך חוזר שכזה נמשך כ-15-30 שניות וכולל מידע בנפח של כ-1 טרהבייט.

ההילוכים החוזרים של Be The Player, עושים שימוש באותן 38 מצלמות הממוקמות באיצטדיון, כמו  בטכנולוגיית Intel FreeD 360. למעשה נקודת המבט של השחקן מיוצרת באופן סינתטי ללא שימוש במצלמות המותקנות על קסדות השחקנים או חולצותיהם. "אנו בונים יסודות שיאפשרו לקחת את השילוב של ספורט וטכנולוגיה לשיאים שיאפשרו לחוות את המשחק כפי שמעולם לא חוו אותו" אמר ג'יימס קרוואנה, מנהל חטיבת הספורט באינטל. "הטכנולוגיה של אינטל במשחק הפוטבול החשוב ביותר של השנה היא רק דוגמה אחת לאופן שבו אנו מניעים גל חדש של טכנולוגיות שישנו את פני הספורט".

קליפ הדגמה של הטכנולוגיה: https://player.vimeo.com/video/199098480

פורסם בקטגוריות: Processors , כללי