TI הכריזה על שבב DLP ייעודי לציוד מדידה בתדרי אינפרא-אדום (NIR)

פורסם ב-מאי 18, 2014

חיישן DLP החדש מדגם DLP4500NIR, מיועד לשימוש בציוד בדיקה לביצוע בדיקות ספקטרוסקופיות של גלים בתדרי Near Infrared, באורכי גל של 1-5 מיקרון

Share via Whatsapp

DLP4500NIR-TIרכיב DLP כולל מערך של מיליוני מיקרו-מראות המיוצרות בטכנולוגיית MEMS

חברת Texas Instruments הכריזה על חיישן DLP חדש מדגם DLP4500NIR המיועד לביצוע בדיקות ספקטרוסקופיות של גלים בתדרי Near Infrared, באורכי גל של 1-5 מיקרון. שבבי DLP, קיצור של Digital Light Processing, הומצאו על-ידי חברת TI בשנת 1987. מדובר במערך של מאות אלפי ומיליוני מיקרו-מראות המיוצרות בטכנולוגיית MEMS. כל אחת מהמראות נישלטת על-ידי המעגל הלוגי, אשר קובע מהי זווית הנטייה של כל מראה.

במשך שנים רבות שימשה הטכנולוגיה לייצור מקרנים איכותיים, דוגמת מקרני קולנוע ושידורים באיכות גבוהה מאוד, או ליצירת מקרנים זעירים מאוד. זאת, מכיוון שהשליטה בזווית הנטייה של המראה (המשמשת כיחידת פיקסל אחת), קובעת מהי עוצמת האור המוחזרת מכל פיקסל.

DLP-SCHEMההכרזה האחרונה של רכיב DLP4500NIR מגלה שהחברה מתחילה לפתח שווקים אנכיים חדשים עבור הטכנולוגיה הוותיקה. מדובר במשטח בעל אלכסון של 0.45 אינטש (מטריצה של 912 על 1,140 מראות). הדבר מאפשר מספק רזולוציה ברמה של WXGA כאשר לכל מראה יש זווית שינוי של ±12°.

הוא מופיע במארזי FQE ו-FQD הכולל את מעגלי השליטה החשמליים במיקרו-מראות. הפעם לא מדובר במקרן תמונות או סרטים, אלא ברכיב המיועד לשימוש בציוד מעבדתי: מכשירי ספקטרומטר לבדיקת ההרכב של חומרים כימיים, ציון לייזר, בדיקת חומרים ביולגיים, בדיקות ביומטריות תלת-מימדיות, ייצור מיקרוסקופים מיוחדים וכדומה.

סכימה עקרונית של ספקטרומטר מבוסס DLP
סכימה עקרונית של ספקטרומטר מבוסס DLP

ביחד עם הרכיב, הכריזה חברת TI על ערכת פיתוח מלאה מדגם NIRscan לפיתוח מוצרי ספקטרוסקופיה חדשים. בין תכונות ערכת הפיתוח (EVM):

For processing power, DLP NIRscan features TI’s SitaraTM AM3358 ARM Cortex- A8 Processor (AM3358), and a 24-bit, 30-kSPS delta-sigma analog-to-digital converter (ADC) (ADS1255).

The built-in Ethernet port and two USB ports offer both wired and wireless (Wi-Fi® and Bluetooth, connectors sold separately) connectivity options for interfacing with a computer.

Pre-loaded Linux operating system and integrated web server, based on the BeagleBone Black architecture, allow for setting up without any special downloads – designers can simply connect the DLP NIRscan to a computer over USB and open up a web browser.

The web-driven interface enables remote connectivity for deployed systems through different devices, including smartphones or tablets. Users can also access support and tools from the BeagleBoard.org open source community.

More information: DLP NIRscan, DLP4500NIR

פורסם בקטגוריות: Optics , Sensors , כללי