רכיבים מסוג חדש: PCB Configurable Logic

פורסם ב-דצמבר 1, 2014

רכיבי Dual PCB Configuarable Logic החדשים של NXP כוללים שני מערכים לוגיים פנימיים נפרדים, אשר יכולים לממש 9 פונקציות לוגיות שונות

Share via Whatsapp

רכיבי Dual PCB Configuarable Logic החדשים של NXP כוללים מערכים לוגיים אשר באמצעות נתקים וקצרים במעגל ה-PCB, יכולים לממש 9 פונקציות לוגיות שונות

רכיב Configurable Logic במארז AXP
רכיב Configurable Logic במארז AXP

בכל מעגל אלקטרוני קיימים רכיבים דיגיטליים רבים אשר מצויים מחוץ לרכיבי הליבה הגדולים מסוג זיכרונות או SoC. רכיבים אלה צריכים לממש פונקציות לוגיות פשוטות מאוד, כמו באפרים, מהפכים, שערים לוגיים המקשרים בין שתי כניסות או יציאות, וכדומה. אלא שהפעלת הפונקציות הלוגיות הפשוטות הללו דורשת שימוש ברכיבים נלווים רבים, אשר מגדילים את עלות הייצור, צורכים אנרגיה ותופסים שטח גדול במעגל המודפס (PCB). כך הסביר ל-Techtime מנהל תחום המוצרים החדשים בחטיבה הלוגית של NXP ההולנדית, קליף לויד.

הפגישה נערכה במהלך תערוכת electronica 2014 שנערכה לפני כשבועיים במינכן. לדברי לויד, מדובר בשוק גדול מאוד. "רק אנחנו מספקים לתעשייה יותר מ-5 מיליארד רכיבים בשנה של שערים לוגיים בתצורה דיסקרטית". כדי לחסוך חלק גדול מהעלויות, פיתחה החברה רכיב לוגי מסוג חדש לגמרי, שקיבל את הכינוי Dual PCB Configuarable Logic.

דיאגרמת מלבנים של הרכיבים החדשים. הפונקציה מוגדרת על-ידי החיבוריות ב-PCB
דיאגרמת מלבנים של הרכיבים החדשים. הפונקציה מוגדרת על-ידי החיבוריות ב-PCB

מדובר ברכיב המופיע במארז AXP החדש של החברה, או במארזי SMT  סטנדרטיים. הוא כולל שני מערכים לוגיים פנימיים נפרדים, אשר באמצעות נתקים וקצרים במעגל ה-PCB, יכולים לממש 9 פונקציות לוגיות נפרדות. באמצעות בחירה בקומבינציה של תקעים שהמהנדס מחילט לחבר למעגל, הוא מקבל שערים לוגיים שונים לגמרי זה מזה, דוגמת AND, OR, NAND, NOR ,XNOR, MUX וכדומה.

להערכת לויד, הרכיבים החדשים מפשטים ומוזילים את רשימת החומרים (BOM) וחוסכים עד 40% מצריכת ההספק ומשטח ה-PCB בהשוואה לשימוש ברכיבים דיסקרטיים לוגיים סטנדרטיים. החברה מתכננת להתחיל בייצור המוני של מספר משפחות רכיבים במסגרת רעיון Dual PCB Configuarable Logic עוד לפני סוף 2014.

קליף לויד. התחרות פתוחה בפני סטודנטים ומהנדסים
קליף לויד. התחרות פתוחה בפני סטודנטים ומהנדסים

בינתיים, כדי לקדם את המודעות לרעיון החדש, היא הכריזה על תחרות בפיתוח מוצרים חדשים המבוססים על הרכיבים המיתכנתים. לויד הסביר שהתחרות פתוחה בפני מהנדסים וסטודנטים להנדסה, וכוללת פרסים בשווי של 20 אלף דולר, שיינתנו באמצעות שוברי קנייה חינם מאתר אינטרנט העוסק במכירת מתנות. התחרות נערכת בשיתוף עם חברת הפצת הרכיבים Mouser. להשתתפות בתחרות, הקליקו: Big IDEA 2015.

למידע נוסף על הרכיבים: PCB Configuarable Logic

פורסם בקטגוריות: Digital , כללי