Microchip: בקר MGC3030 לזיהוי-מחוות בשבב יחיד

פורסם ב-ינואר 29, 2015

רכיב MGC3030 מצטרף למשפחת הרכיבים GestIC של חברת Microchip, המבוססת על הרעיון הייחודי של שימוש בשדה החשמלי לזיהוי מחוות תלת-מימדיות

Share via Whatsapp

רכיב MGC3030 מצטרף למשפחת הרכיבים GestIC של חברת Microchip, המבוססת על הרעיון הייחודי של שימוש בשדה החשמלי לזיהוי מחוות תלת-מימדיות

MICROCHIP

חברת Microchip הכריזה על מיקרו-בקר מסוג חדש בשם MGC3030, המאפשר לממש ממשק משתמש מבוסס זיהוי מחוות תלת-מימדיות (3D Gesture recognition) ברכיב יחיד. הרכיב מצטרף למשפחת הרכיבים GestIC של חברת Microchip, המבוססת על הרעיון הייחודי של שימוש בשדה החשמלי לזיהוי מחוות תלת-מימדיות. רכיבי המשפחה מאפשרים למשתמש לתת פקודות למערכות שונות בעזרת תנועת יד בלבד, ללא צורך לגעת במוצר – למשל באפליקציות כמו עמום אורות, שליטה על צעצועים, שליטה על נגני מוזיקה ועוד.

ה-MGC3030 הוא פתרון פשוט לזיהוי מחוות המגיע כרכיב יחיד, אין צורך בכתיבת תוכנה על מנת להפעיל את הרכיב וניתן לבקר ולשלוט על כל ההגדרות שלו בעזרת ערכת תוכנה יעודית של חברת Microchip – AUREA.את התוכנה ניתן למצוא באתר של Microchip בחינם.

הרכיב כולל מעבד לעיבוד אותות בעל זיכרון 32bit המבצע את עיבוד המחוות בזמן אמת בלי צורך לחבר מצלמות או בקרים חיצוניים. הטכנולוגיה הייחודית של משפחת הרכיבים GestIc מאפשרת חישה תמידית של מחוות גם בהספק נמוך של 100microwatts על-ידי שימוש ב"מצב כוננות" (Auto-wake up ON).

ברגע שהמערכת מזהה מחווה, הרכיב עובר למצב של חישה מלאה. ברגע שהמשתמש יוצא מטווח החישה, המערכת חוזרת למצב המתנה (auto wake up mode). השיטה הזו מאפשרת שימוש ברכיב גם במערכות עם צריכת הספק מוגבלת.

בנוסף, הרכיב כולל חיישן מגע, המאפשר זיהוי מגע בנוסף לזיהוי מחוות תלת מימדיות. טכניקת החישה מבוססת על שימוש בארבע אלקטרודות שאליהן מוזרם זרם חילופין בתדר של 100kHz, שהוא בעל אורך גל של כ-3 ק"מ. מכיוון שאורך הגל גדול בהרבה מגודל האלקטרודה, המרכיב המגנטי בשדה האלקטרומגנטי שואף לאפס, ולא נוצרת קרינה אלקטרו-מגנטית.

כיצד הטכנולוגיה עובדת: למעלה נראה השדה החשמלי שיוצר באמצעות אלקטרודה. למטה נראית ההפרעה בשדה החשמלי, המתורגמת למחוות משתמש
כיצד הטכנולוגיה עובדת: למעלה נראה השדה החשמלי שיוצר באמצעות אלקטרודה. למטה נראית ההפרעה בשדה החשמלי, המתורגמת למחוות משתמש

במקום זה נוצר שדה חשמלי חצי יציב מסביב לחיישנים. כאשר מקרבים גוף מוליך (כמו אצבע או יד אדם) אל השדה החשמלי, חלק מקווי השדה נמשכים אל הגוף (וממנו לאדמה). התוצאה היא ירידה מקומית בעוצמת השדה החשמלי. הרכיב של חברת Microchip מזהה את השינויים האלה בארבע האלקטרודות, ומחישוב השינויים בשדות החשמליים של ארבעתן, הוא מפענח את המחווה שבוצעה.

More information: MGC3030.

Binyamin Levi| Sales & Tech. Engineer Tel: 972-3-6498543 Ex.203| Mobile: 972-(0)52-6820281

[email protected]

www.elina-micro.co.il

 

פורסם בקטגוריות: MCU , Sensors , כללי