Rohm הכריזה על חיישן אופטי המסנן קרינת IR

פורסם ב-פברואר 15, 2015

חברת Rohm פיתחה את חיישן הצבע החדש BH1745NUC, המצוייד ביכולת סינון משופרת של קרני אור אינפרא אדום המקטינה פי 10 את השפעתן

Share via Whatsapp

חברת Rohm פיתחה את חיישן הצבע החדש BH1745NUC, המצוייד ביכולת סינון משופרת של קרני אור אינפרא אדום המקטינה פי 10 את השפעתן

ROHMחברת Rohm הכריזה על חיישן צבע חדש המיועד למכשירים המצויידים בתצוגה כמו סמארטפונים וטאבלטים. החיישנים מסוגלים לזהות את עוצמת הבהירות של האור, את טמפרטורת הצבע ואת רכיבי ה-RGB של הסביבה.

חיישני אור מסורתיים מצויידים בחלון אופטי שקוף (האזור בחיישן שדרכו חודרים קרני האור) כדי לבצע גילוי מדוייק של האור הנראה לעין (RGB). אולם יצרנים רבים של סמארטפונים ומכשירים ניידים אחרים מעדיפים שימוש בחלון אופטי שחור מטעמי עיצוב.

הדבר כמובן הופך את המכשיר ליותר אופנתי, אבל יכולת גילוי האור של חיישן מהסוג הזה נפגעת, מכיוון שפחות קרני אור נראים לעין חודרים דרך חלון אופטי שחור וקרני האור שכן חודרים מעורבבים עם קרני אור אינפרא אדום ( שהם לא נראים לעין).

כדי להתמודד עם הבעיה הזו, פיתחה חברת Rohm את חיישן הצבע החדש BH1745NUC, מצוייד ביכולת סינון משופרת של קרני אור אינפרא אדום המקטינה פי 10 את השפעתן בהשוואה למוצרים דומים בשוק. הדבר מאפשר מגוון גדול יותר של עיצובים, ביצוע חישובים מדוייקים יותר של הבהירות ושל טמפרטורת הצבע. בנוסף, ניתן להשתמש בחיישן זה במכשירים תעשיתיים המיועדים לזיהוי צבע של מוצרים או נוזלים.

בשנים האחרונות הולך וגדל הצורך בגילוי וניתוח תאורת הסביבה בסמארטפונים, טאבלטים ומכשירים אחרים המצויידים בתצוגה. מידע על תאורת הסביבה מאפשר למכשירים אלו לשלוט על התאורה האחורית שלהם ועל כיול התצוגה בהתאם לעוצמות תאורת הסביבה.

למידע נוסף: BH1745NUC

 

פורסם בקטגוריות: Optics , Sensors , כללי