Microsemi חשפה משפחת FPGA חדשה: RTG4

פורסם ב-אפריל 15, 2015

רכיבי ה-FPGA החדשים כוללים 150,000 אלמנטים לוגיים ומבוססים על טכנולוגיית Reprogrammable Flash המעניקה חסינות מפני השפעות קרינה

Share via Whatsapp

רכיבי ה-RTG4 החדשים מבוססים על טכנולוגיית Reprogrammable Flash המעניקה חסינות מפני השפעות קרינה, וכוללים 150,000 אלמנטים לוגיים

רכיב FPGA ממשפחת RTG4 החדשה
רכיב FPGA ממשפחת RTG4 החדשה

חברת Microsemi הכריזה על משפחת רכיבי FPGA חדשה המאופיינת בעמידות גבוהה בפני קרינה, מדגם RTG4. רכיבי ה-FPGA החדשים מיוצרים בתהליך של 65nm ומבוססים על טכנולוגיית Reprogrammable Flash המעניקה חסינות מפני השפעות קרינה.

שוק היעד המרכזי של רכיבי RTG4 הוא מערכות מכ"ם וחישה מרחוק דוגמת מערכות הדמייה וספקטרומטריה אופטית, ביישומים מדעיים ומסחריים ובמערכות תקשורת לוויינית ומכשור רפואי. במערכות מסוג זה קיימת בדרך-כלל רמה גבוהה של קרינה המשפיעה על הביצועים, עלות תכנון המעגל ולוח הזמנים הסופי.

הקרינה גורמת בדרך כלל לשגיאות חישוב ברכיבי FPGA. משפחת רכיבי RTG4 מצמצמת את רמת השגיאות באמצעות שימוש בדלגלגים הנמצאים בתאים הלוגיים ובתאים המתימטיים, אשר עמידים בפני הפרעות מסוג Single Event Upset.

בנוסף, החברה מספקת אופציה להוספת מנגנון תיקון שגיאות בגודל של סיבית אחת ברכיבי הזיכרון המשולבים SRAM ו-DDR. התיקון מתבצע בהתאם לאלגוריתם SECDED -Single Error Correct Double Error Detect. בפי שיטה זו, אם מתגלה שגיאה בגודל של סיבית אחת, היא תתוקן. כאשר מתגלות שגיאות בגודל של יותר מסיבית אחת, הן עוברות רק תהליך של גילוי וזיהוי, בלי התיקון.

רכיב RTG4 במבט מלמטה. מארז CCGA/CLGA
רכיב RTG4 במבט מלמטה. מארז CCGA/CLGA

משפחת רכיבי ה-FPGA החדשה כוללת 150,000 אלמנטים לוגיים וועובדת בתדרים של עד 300MHz. כל אחד מהאלמנטים הלוגיים כולל טבלת המרה עם 4 כניסות (LUT4) ודלגלג עמיד ב-SEU וב-SET. הרכיב מספק גם 24 משדרים טוריים עם קצב שידור המתחיל ב-1Gb/sec ומגיע עד 3.125Gb/sec.

הרכיבי מופיעים במארזי CCGA/CLGA בעלי 1432 או 1657 תקעים.

Key product features include:

Up to 150,000 logic elements; each includes a four-input combinatorial look-up table (LUT4) and a flip-flop with built-in single event upset (SEU) and single event transient (SET) mitigation

High system performance, up to 300 MHz

24 serial transceivers, with operation from 1 Gb/sec to 3.125 Gb/sec

16 SEU- and SET-protected SpaceWire clock and data recovery circuits

462 SEU- and SET-protected multiply-accumulate mathblocks

More than 5 Mbits of on-board SEU-protected SRAM

Single event latch-up (SEL) and configuration memory upset immunity

Total ionizing dose (TID) beyond 100 Krad

Availability
Engineering silicon, Libero SoC development software and RTG4 development kits are available now. RTG4 FPGAs and development kits have already shipped to some of the 120+ customers engaged in the RTG4 lead customer program. Flight units qualified to MIL-STD-883 Class B are expected to be available in early 2016.

More Information: RTG4

פורסם בקטגוריות: FPGA , כללי