חיישן למדידת זרימת מים באמצעות אולטרא-סאונד

פורסם ב-מאי 14, 2015

החיישן החדש מחשב את נפח זרימת המים על-ידי שליחת פולסים של גלי אולטרה סאונד ומדידת הזמן הלוקח לפולס להגיע ממקום אחד לשני

Share via Whatsapp

החיישן החדש מחשב את נפח זרימת המים על-ידי שליחת פולסים של גלי אולטרה סאונד ומדידת הזמן הלוקח לפולס להגיע ממקום אחד לשני

AMS

חברת Acam Messelectronic השייכת לחברת AMS האוסטרית, השיקה חיישן זרימת מים אולטראסוני מדגם TDC-GP30. החיישן החדש מחשב את נפח זרימת המים על-ידי שליחת פולסים של גלי אולטרה סאונד ומדידת הזמן הלוקח לפולס להגיע ממקום אחד לשני. שליחת הפולסים מתבצעת גם נגד כיוון הזרימה וגם עם כיוון זרימת המים.

רכיב TDC-GP30 הוא מערכת על שבב (SoC) עם מיקרו-בקר פנימי בעל 32 סיביות וממשק תקשורת ,SPI  Pulse ו-UART. החיישן מאופיין בצריכת זרם נמוכה מאוד. כך למשל, במדידות זרם מים בתדר אופייני לגלי אולטרה סאונד הנעשות בקצב של 8Hz, הרכיב צורך בסך הכל 8µA, מתוכם 2µA  נצרכים על-ידי הרכיבים הקבועים כמו ממיר מתח LDO של 1.8V ומתנד בתדר של 32kHz. ה-6µA הנותרים נצרכים על-ידי תהליך מדידת זרם המים והחישובים האוטומטיים של הנפח. צריכת הזרם של המיקרו-בקר מסתכמת בכ-3.6µA, לפי חישוב של כ-0.45µA לכל מדידה.

צריכת הזרם הנמוכה מאפשרת שימוש בסוללות ליתיום-יון סטנדרטיות מסוג 2/3 AA או AA. החיישן יכול להגיע לאורך חיים של 20 שנה במדידות זרם מים בתדרים בין 6-8Hz. במצבים בהם משתמשים בחיישן למדידות במים קרים (טמפרטורות עד 60 מעלות צלזיוס), יש צורך למדוד את טמפרטורת המים על מנת לקבוע את התלות בין זמן ריצת גלי האולטרה סאונד לבין הטמפרטורה. מדידת הטמפרטורה מתבצעת גם כן על ידי החיישן TDC-GP30 ולכן אין צורך בחיישן טמפרטורה חיצוני נוסף.

http://ams.com/eng/Press-Center/Press-Releases/TDC-GP30

פורסם בקטגוריות: Analog , Sensors , כללי