ARM השיקה את המעבד הגרפי החדש Mali-470

פורסם ב-אוקטובר 29, 2015

המעבד הגרפי Mali-470 מספק שיפור בנצילות ובחוויית המשתמש בהתקני IoT ובאבזרי מחשוב לביש

Share via Whatsapp

המעבד הגרפי Mali-470 מבוסס על ההצלחה של Mali-400, ומספק שיפור בנצילות ובחוויית המשתמש בהתקני IoT ובאבזרי מחשוב לביש

ARM

חברת ARM השיקה את המעבד הגרפי החדש (GPU) מדגם Mali-470, המיועד לאפשר שימושים ויזואליים באיכות של טלפון חכם גם על התקני IoT (האינטרנט של החפצים) ומחשוב לביש. המעבד מספק ממשק משתמש משופר עבור מוצרים מוגבלים בהספק לרבות שעונים חכמים, שערים ביתיים ומכשירי חשמל גדולים, פנלי בקרה תעשייתיים ומוניטורים בתחום הרפואה. הוא זמין לרישוי מיידי, כאשר ההתקנים הראשונים עם יכולות המעבד החדש צפויים לצאת לשוק בסוף 2016.

מעבד Mali נחשב ל-GPU IP המוביל בשוק הניידים, ו-Mali-400 עומד מאחורי פעולתם של יותר ממיליארד התקנים. המעבד החדש בסדרה, ה-Mali-470, נשען על הצלחתו של ה-Mali-400 ומספק את אותם ביצועים תוך צמצום של 50% בצריכת ההספק באותות תהליך ייצור.

חוויית השימוש בממשקי משתמש וצגים במכשירים ניידים ופלטפורמות IoT נעשית אינטראקטיבית יותר מיום ליום. המעבד החדש עוזר למתכנני SoCs להתמודד עם האתגר על-ידי כך שהוא מציע מחצית מצריכת ההספק ופי שניים נצילות האנרגיה בהשוואה ל-Mali-400 וכן נצילות אנרגיה מיטבית עבור רזולוציות מסך של עד 640×640 בתצורות של ליבה יחידה ורזולוציות גבוהות יותר עבור תצורות מרובות-ליבות.

דיאגרמת המלבנים של Mali-470
דיאגרמת המלבנים של Mali-470

בנוסף, הוא מאפשר הגברת קצב המסגרות ושיפור התגובתה, וצמצום שטח הסיליקון ב-10% בהשוואה לזה של Mali-400. תכונה חשובה של המעבד החדש היא היכולת להסתמך על SoC ממוטבת עבור התקנים מוגבלים בהספק כשהוא משולב עם מעבד ARM Cortex-A7 או עם מעבד Cortex-A53.

מרבית מערכות ההפעלה של אנדרואיד, Android Wear ומערכות הפעלה מתפתחות אחרות, משתמשות ב-OpenGL ES 2.0 API ובצבר דרייברים. עבור ממשקי המשתמש המודרניים, ה-OpenGL ES 2.0 מציע איזון משופר בין בקרת פיקסלים לנצילות אנרגיה. ה-Mali-470 משתמש באותו צבר דרייברים OpenGL ES 2.0 הסטנדרטי בתעשייה, כך שאין צורך למטב מחדש יישומים קיימים.

היצרניות מתמקדות ביצירת מוצרים עם פונקציונאליות ייחודית שתעמוד בדרישה המתמדת לחוויות מקיפות ומלאות יותר עם התקנים ניידים ו-IoT. לדוגמה, יצרניות של שעונים חכמים וספורטיביים מתחרות על איכות המידע שהמוצרים שלהם מציעים לספורטאים כדי לספק להם יותר נתונים על ביצועיהם. גרפיקה עשירה יותר פותחת אף היא פתח להערכה והצגה של נתוני בריאות וביצועים בזמן אמת בדרכים חדשות ומעשירות.

עבור יצרניות של התקני IoT, נצילות האנרגיה היא דרישה בסיסית במשוואה המשמעותית מול הצורך לספק גרפיקה עשירה. המענה לצורך זה בא עם השקת המעבד Mali-470, המאפשר ליצרניות לשלב יכולות תצוגה חזקות יותר וממשקי מגע עשירים יותר בתוך התקנים מוגבלים בהספק שבעבר נהגו להסתמך על כפתורי מגע או על צגים מוגבלים.

למידע נוסף: Mali-470

פורסם בקטגוריות: Processors , כללי