סינופסיס הכריזה על DesignWare IP for IoT

פורסם ב-נובמבר 16, 2015

הפתרון המותאם ל-IoT של DesignWare IP, מיועד לספק מענה לדרישות יישומי האינטרנט של הדברים בתחומי אבטחת המידע, הקישוריות האלחוטית, היעילות האנרגטית ועיבוד נתוני חיישנים

Share via Whatsapp

הפתרון המותאם ל-IoT של DesignWare IP, מיועד לספק מענה לדרישות יישומי האינטרנט של הדברים בתחומי אבטחת המידע, הקישוריות האלחוטית, היעילות האנרגטית ועיבוד נתוני חיישנים

 חברת סינופסיס (Synopsys) הכריזה על מערך מקיף של מודולי תכנון בדוקים ומוכנים (IP) בשם DesignWare IP Portfolio for the IoT, המיועדים לספק מענה לדרישות בתחומי אבטחת המידע, הקישוריות האלחוטית, היעילות האנרגטית ועיבוד נתוני חיישנים ביישומי אינטרנט של הדברים (IoT).

המערך כולל ספריות לוגיות בצריכת הספק יעילה, קומפיילרים לזיכרון, זיכרון בלתי נדיף (Non-Volatile Memory), ממירי נתונים, IP לממשק קווי ואלחוטי, IP לאבטחת מידע, ליבות מעבדים בעלות צריכת הספק נמוכה ביותר ותת-מערכת IPמשולבת עבור חיישנים ובקרה.

SYNOPSYS

בנוסף לכך, פלטפורמת embARC Open Software של סינופסיס מציעה גישה מקוונת לקומפיילרים של קוד פתוח ותוכנה מסחרית וכן למערכות הפעלה ולתווכה (middleware) במטרה להאיץ את הפיתוח של יישומי תוכנה. סינפוסיס מספקת את המערך הרחב ביותר בשוק של פתרונות IP ותוכנה שעברו אופטימיזציהעבור האינטרנט של הדברים. באופן זה החברה מאפשרת למפתחים להאיץ את הפיתוח של מערכות IoT.

סוק לי, מנהל מחלקת Design Infrastructure Marketing ב-TSMC אמר שהפיתוח המשותף של פלטפורמת ה-IoT IP המשולבת עבור תהליך 40 ננו-מטר של TSMC הוא דוגמא לאופן שבו סינופסיס ו-TSMC מסייעות למתכננים להגיע במהירות לייצור.

מאריו מוראלס, סגן נשיא תחום Enabling Technologies and Semiconductor בחברת IDC, אמר שהשוק העולמי של המערכות משובצות וה-IoT עומד בפני צמיחה אקספוננציאלית במשך 5 השנים הבאות. "היקף משלוחי המערכות המשובצות והמערכות המחוברת החכמות צפוי להגיע ל-11.5 מיליארד יחידות בשנה בשנת 2019".

פתרונות ה-IP שתוכננו מחדש עבור האינטרנט של הדברים:

 ספריות לוגיות thick oxide המספקות זליגת הספק נמוכה עבור פונקציות של עיבוד בלתי פוסק (always on); קומפיילרים לזיכרון משובץ המשלבים bit cells קטנים עם זיכרון הבזק (flash) משובץ; ממירי נתונים מסוג SAR בעלי 12/14 סיביות; ממשקי USB 1.0, USB 2.0, MIPI CSI-2 ו-DSI וכן IP לזיכרון בלתי נדיף.

Bluetooth Smart IP למימוש תקני Bluetooth 4.0, Bluetooth 4.1 ו-Bluetooth 4.2 התומך בפעולה עד לרמת 1 וולט; IP לאבטחת מידע הכולל מאיצי הצפנת מפתח ציבורי, מחוללי מספרים אקראיים, מאיצי פרוטוקולי אבטחת מידע, וכן root of trust של חומרה מאובטחת, אתחול מאובטח ותוכנת תווכה.

מעבדים משובצים 32 סיביות מדגם DesignWare ARC עם מעבדי ראיית EV המאפשרים 'לתפור' כל התנהגות של מעבד ARC לעמידה בדרישות הביצועים, צריכת ההספק והשטח של יישום ה-IoT;  תת-מערכת IP בעלת שילוב הדוק עבור חיישנים ובקרה, אשר בוצע לה אימות מראש (pre-validated). היא מספקת חסכון בצריכת הספק ובמספר המחזורים, באמצעות מאיצי חומרה ספציפיים ליישומים.

כלים וסביבה תומכת לפיתוח תוכנה:

במקביל, החברה מסרה שהיא מספקת מערך של כלי תוכנה בקוד פתוח ותוכנה מסחרית כדי להאיץ את הפיתוח של מערכות משובצות מבוססות ARC עבור האינטרנט של הדברים. מערך הזה כולל את ה-MetaWare Development Toolkit וה-MQX RTOS של סינופסיס, וכן תמיכה עבור ה-GNU toolchain וה-kernel של לינוקס.

פלטפורמת embARC Open Software מספקת למתכנני תוכנת ARC גישה מקוונת לתוכנות חינמיות וקוד פתוח ליישומי IoT, דוגמת MQTT, CoAP, FreeRTOS ו-Contiki OS, ונמצאות באתר embarc.org. האתר מספק גם תיעוד וקהילה מבוססת-פורום שבה מפתחים יכולים לשתף את המשאבים, המומחיות והקוד שלהם, בכדי להאיץ פיתוח של מערכות משובצות המבוססות על מעבדי ARC. סינופסיס אף משתפת פעולה עם ספקים של חומרה משובצת ותוכנה משובצת בכדי לספק למפתחים כלים מסחריים, דרייברים, מערכות הפעלה ותווכה באמצעות תוכנית ARC Access Program.

"ככל ששוק ה-IoT ממשיך להתפתח, מתכננים עומדים בפני אתגרי אבטחת מידע, קישוריות אלחוטית, אילוצי עלות ויעילות אנרגטית, הדרושים בכדי ליצור מכשירים חכמים אשר מצויים בלבם של מוצרי ה-IoT", אמר ג'ון קוטר, סגן נשיא לשיווק IP ובניית אבות טיפוס בסינופסיס. "סינופסיס מספקת את מערך ה-IP המקיף ביותר בשוק שתוכנן באופן ספציפי עבור ה-IoT, יחד עם תמיכה של תוכנה, כלים וסביבת עבודה. באופן זה סינופסיס מסייעת למפתחים להשיג את יעדי התכנון שלהם וליצור בידול בשוק זה, אשר צומח במהירות".

מערך ה-DesignWare IP עבור ה-IoT זמין כעת 

למידע נוסף על DesignWare IP, הקליקו www.synopsys.com/designware

פורסם בקטגוריות: IC Design , ioT , כללי