ARM השיקה את מעבד Cortex-A73 ואת מעבד הגרפיקה Mali-G71

פורסם ב-מאי 30, 2016

מעבד Cortex-A73 בתצורות ARM big.LITTLE ונירכש כבר על-ידי מארוול ומדיהטק. מעבד Mali-G71 יכול לגדול ביעילות עד ל-32 ליבות שיידר

Share via Whatsapp

מעבד Cortex-A73 בתצורות ARM big.LITTLE ונירכש כבר על-ידי מארוול ומדיהטק. מעבד Mali-G71 יכול לגדול ביעילות עד ל-32 ליבות שיידר

Mali-G71

חברת ARM, המספקת פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על חבילה של טכנולוגיות מעבד נייד חדשות שיגדירו מחדש את התקני הדגל בשוק החל מ-2017: המעבד ARM Cortex-A73 ומעבד הגרפיקה ARM Mali-G71.

המעבד Cortex-A73 מיועד לספק יותר נצילות וביצועים עבור רכיבי SoC למוצרים ניידים. הוא מיושם בשטח סיליקון של פחות מ-0.65 מ"מ רבועים (על טכנולוגיית FinFET בגודל של 10 ננומטר), מעבד ה-Cortex-A73 הוא ליבת ה-big ARMv8-A הקטנה והיעילה ביותר שקיימת כיום בתעשייה. הארכיטקטורה של המעבד מאפשרת שיפור של 30% בביצועים עקביים עם נצילות הספק טובה בהשוואה למעבד Cortex-A72.

השיפורים במימדים ובנצילות מחזקים את היכולת של ספקיות הסיליקון להשתמש במעבד ה- Cortex-A73 בתצורות ARM big.LITTLE. השיפורים הללו יוצרים הזדמנויות נוספות עבור המתכננים להגדיל את ליבות big לצד מעבד הגרפיקה ו-IP אחרים בתוך SoC (מערכת על-גבי שבב) יחידה. עשר שותפות כבר רכשו רישיון עד כה, ביניהן HiSilicon, Marvell ו-MediaTek. בנוסף לטלפונים חכמים, חבילת ה-IP החדשניים של ARM מציעה את השיפור בצפיפות הביצועים והתפוקה הנדרשים גם עבור יישומי צריכה אחרים כמו התקני מחשוב עם מסך ענק, שערים תעשייתיים, מערכות בידור ומידע ברכב וטלוויזיות חכמות.

מעבד הגרפיקה Mali-G71 מגביר את הביצועים של משפחת ARM Mali, הנחשבת טכנולוגיית מעבדי הגרפיקה מהנמכרות ביותר בתעשייה. הליבה החדשה מאפשרת שיפור של 50% בביצועי הגרפיקה, שיפור של 20% בנצילות ההספק ושיפור של 40% בביצועים למ"מ רבוע. מעבד Mali-G71 יכול לגדול ביעילות עד ל-32 ליבות שיידר – פי שניים מה-IP GPU מהדור הקודם (Mali-T880). הגידול משמעו שה-Mali-G71 מתעלה על הביצועים של רבים ממעבדי הגרפיקה הבדידיים המצויים היום במחשבי ניידים מטווח הביניים.

בנוסף, המוצר אחיד לגמרי, מה שעוזר לפשט את פיתוח התוכנה ולשפר נצילות. המעבד מתאים במיוחד ליצירת חוויית AR ו-VR מקיפה על התקנים ניידים, וכמה מספקיות הסיליקון המובילות כבר רכשו רישיון, ביניהן HiSilicon, MediaTek וסמסונג אלקטרוניקס. Bifrost, הדור השלישי של ארכיטקטורת ARM GPU, הוא הבסיס למעבד Mali-G71. הארכיטקטורה ממוטבת עבור Vulkan ו-APIs סטנדרטיים אחרים בתעשייה, המושתתים על חידושים של הארכיטקטורות הקודמות, Utgard ו-Midgard.

אודות ARM

הטכנולוגיות של ARM מצויות בלב ליבם של המוצרים הדיגיטליים המתקדמים בעולם. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת היווצרותם של שווקים חדשים ומקדמת שינוי מהותי של תעשיות ושל החברה בכלל. חברת ARM מתכננת מעבדים מדרגיים וחסכוניים באנרגיה וטכנולוגיות נלוות במטרה לספק את הבינה לקשת רחבה של יישומים, מחיישנים ועד לשרתים, כולל טלפונים חכמים, טאבלטים, תשתיות ארגוניות והאינטרנט של החפצים.

הטכנולוגיה החדשנית של החברה מורשית על-ידי שותפות ARM שהוציאו לשוק יותר מ-75 מיליארד SoCs (מערכות על גבי-שבב) המכילות את הקניין הרוחני של החברה מאז הוקמה ב-1990. ביחד עם ה"קהילה המחוברת" של ARM פורצת החברה עוד ועוד מחסומים כדי להביא חדשנות למפתחים, למתכננים ולמהנדסים, ולפלס עבור חברות האלקטרוניקה המובילות נתיב מהיר ואמין אל השוק. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בקיימברידג', אנגליה והיא מעסיקה יותר מ-4300 עובדים. לחברה למעלה מ-35 מרכזי פיתוח ומשרדי מכירות ברחבי העולם. ARM ישראל הוקמה בשנת 2000 ופעילותה מתמקדת במכירת רישיונות IP באופן ישיר ומכירת כלים באמצעות מפיץ וכן בפעילות מחקר ופיתוח, בעקבות רכישתה של חברת Sansa Security ביולי 2015.  www.arm.com

פורסם בקטגוריות: Digital , Processors , כללי