חיישנים תרמיים למדידת הספק לייזר ושטף חום

פורסם ב-יוני 7, 2016

החיישנים של greenTEG מבוססים על אפקט Seebeck: רכיבים זעירים מוליכים למחצה מחוברים בטור ומייצרים מתח כאשר נוצר הפרש טמפרטורה בין צידי החיישן

Share via Whatsapp

החיישנים של חברת greenTEG מבוססים על תופעת Seebeck-Effect: רכיבים זעירים מוליכים למחצה מחוברים בטור ומייצרים מתח כאשר נוצר הפרש טמפרטורה בין שני צידי החיישן

מאת: איתן דרייפוס,  WALDYTECH, מפיצת greenTEG בישראל

GREENTEGחברת greenTEG מפתחת ומייצרת חיישנים תרמיים למדידת הספק לייזר ומדידת שטף חום. החברה השוויצרית נוסדה ב 2009 כחברת spin-off של אוניברסיטת ETH Zurich, וכיום מספקת לחוקרים, מפתחים וחברות OEM בכל העולם חיישנים למדידת הספק לייזר וחיישנים למדידת שטף חום.

החיישנים של חברת greenTEG מבוססים על אפקט תרמואלקטרי (Seebeck-Effect): רכיבים זעירים מוליכים למחצה מחוברים בטור ומייצרים מתח כאשר נוצר הפרש טמפרטורה בין שני צידי החיישן. את המתח ניתן למדוד ולעבד במגוון אפליקציות.

gRAY גלאי למדידת הספק לייזר

חיישני  gRAY מאפשרים מדידת הספק לייזר ללא תלות באורך הגל (UV או MIR ). הגלאים נמכרים בתצורה של גלאי חשוף (bare –die ) , מורכב על PCB או באריזה. למדידות של הספקים גבוהים יותר קיימות "תעלות" פנימיות המאפשרות שימוש במים לוודא שהטמפרטורה של החיישן נשמרת קבועה. הרכיבים הקומפקטיים (bare- die ) מיועדים במיוחד לאינטגרציה לתוך מקורות לייזר כאשר יש מגבלת מקום וקיים צורך למדידת הספק.

החיישנים המורכבים על PCB מיוצרים בטכנולוגיית reflow  ומולחמים על PCB מתכתי (metal core PCB ) המוודא צימוד חשמלי, מכני ותרמי אופטימליים לבסיס. את ה PCB ניתן בקלות להרכיב לכל heat sink  בתוך המערכת על ידי שני ברגים. הסיגנל ביציאת החיישנים תלוי גם בטמפרטורת הסביבה. חיישני B01-SMC ו B05-SMC מכילים לצורך כך חיישן טמפרטורה NTC ליד הגלאי על המעגל כדי לנתר את טמפרטורת המודול אם נדרש על ידי האפליקציה.

מדידת 100 וואט ב 200 מילי שניות

GREENTEG2חיישן הספק לייזר  gRAY C100-HW הינו בין החיישנים המהירים בשוק. הספקים של עד 100 וואט ניתנים למדידה עם קבוע זמן של 300 מילי שניות (300ms rise time) באורכי גל מתחום ה UV ל MIR. הסיגנל האנלוגי ביציאה בין 0 ל-10 וולט דורש חיבור מתח של 24 וולט. גם כאן ניתן לקרר את הרכיב על ידי שימוש בתעלות מיים הממומשות בתוך האריזה כדי לשמור על טמפרטורה קבועה.

מאות מיליוואט ב-2×2 mm2

כידוע במקורות לייזר חסר מקום אולם תמיד גלאי הספק הוא הכרחי. פוטו דיודות מהירות וקטנות הן לרוב הפתרון המועדף אבל מוגבלות באורך הגל ובהספק הנמדד. כדי לגשר על הפער חברת greenTEG פיתחה חיישן חדש. עם חיישן B0.5-SC, ניתן למדוד הספקים של עד 500 מיליוואט בשטח קטן של שני מילימטר מרובע. כמו עם כל שאר חיישני gRAY, חיישן B0.5-SC רגיש מתחום ה UV עד ל MIR. לאינטגרציה קלה ניתן להלחים אותו בתהליך reflow  כמו רכיב SMD רגיל.

למידע נוסף: www.gRAY.greenTEG.com

חיישני שטף חום –  gSKIN

GREENTEG3חיישני שטף חום gSKIN מאפשרים מדידות בדיוק גבוה של הולכה, העברה וקרינה של שטפי חום. שטף חום קיים בכל מערכת שבה יש מעבר והחלפה של אנרגיה תרמית עם הסביבה. אם מדובר בגוף האדם, מכונה תעשייתית או ממירי חום מסוגים שונים. היכולת לכמת מעברי שטף אלו נותן מימד חדש להבנת המערכות.

חיישן gSKIN פותר את בעיית המדידה של שטף חום בתחום של מיקרו-וואטים ומודד שינויי טמפרטורות עד רמת הננו-קלוין. החיישנים באים במגוון גדלים וניתנים להתאמה לדרישות שונות. בין האפליקציות השונות בהן החיישן בשימוש ניתן לראות: אפיון תרמי של חומרים, ניתור תהליכי ציפוי (Fouling) , מדידות real time  של השפעות תרמיות במכונות עם דיוק גבוה, מדידת חום גוף והערכת איכות בידוד (U-value).

מידע באתר היצרן: www.greenteg.com

ובאתר WALDYTECH המפיצה את greenTEG בישראל: www.waldytech.com

פורסם בקטגוריות: Optics , Sensors , כללי