מדוע יש צורך בארונות תקשורת מוגנים מפני רעידות אדמה

פורסם ב-דצמבר 14, 2016

חברת אדוויס מכפר-סבא הכריזה על אספקת ארונות תקשורת העומדים בתקן Belcore GR-63-CORE Zone 4. הכתבה באדיבות חברת Advice

Share via Whatsapp

התרחשות רעידות אדמה בישראל, על-פי מומחים הוא רק עניין של זמן. ולכן חייבים לנקוט בכל צעד אפשרי לצמצם את הנזק בעת רעידת אדמה, וחזרה לשגרת העבודה בזמן הקצר ביותר. מכיוון  שסביבת העבודה של מרבית הארגונים (קטנים וגדולים) הינה ממוחשבת, רעידת אדמה בסדר גודל בינוני עלולה להשבית לזמן בלתי צפוי את העבודה השוטפת והחיונית ביותר,כתוצאה מקריסת חדרי שרתים ו/או ארונות השרתים .

בנוסף לנזקי הרעש, כמו חומרה שתינזק, ייתכן גם מחסור בחומרה כמו מחשבים ושרתים, ולכן גם הנושא הזה זה צריך להילקח בחשבון במסגרת שיקולי ההתאוששות מאסון. בנוסף למערכות הגיבוי והשרידות הקיימת בכל ארגון, מקובלת הגנה נוספת וחשובה ביותר, והיא השימוש בארון שרתים מחוזק ומוגן בפני רעידות אדמה.

ההערכה בתעשייה היא שהחברות הגדולות ביותר משקיעות בין 2% ל־4% מתקציב טכנולוגיית המידע שלהן על תכנון התאוששות מאסון, במטרה למנוע הפסדים גדולים יותר במקרה שהעסק לא יכול להמשיך לתפקד בשל אובדן תשתית טכנולוגיית המידע והנתונים. מעריכים שמתוך החברות שבהן היה אובדן גדול של נתונים עסקיים,  רק 6% הצליחו לשרוד בטווח הארוך. 43% מהחברות נסגרו ולא נפתחו יותר, ו-51% נסגרו בתוך שנתיים מהתרחשות האסון. כלומר המשכיות עסקית וחזרה מהירה לעבודה לאחר אסון הינה גורם חשוב ביותר.

כדי למזער את הנזקים, מתכננים ארגונים את אופן ההתמודדות במקרה אסון באמצעות ביצוע עבודות המחשוב במרכז מחשבים אחר. במקרים רבים כמות משאבי המחשב וכמות המשאבים הלוגיסטיים העומדים לרשות הארגון באתר החלופי קטנים מכמות המשאבים באתר בו התרחש אירוע האסון, כתוצאה מכך עלול הארגון להידרש לוותר על חלק מהמערכות ולספק רמת שירות נמוכה יותר ובמערכות אחרות. קביעת העדיפויות, כלומר: ההחלטה אילו מערכות יפגעו ובאיזו מידה, היא חלק מתוכנית ההתאוששות מאסון.

תהליך ההתאוששות הוא תהליך האורך זמן. בזמן ביצוע תהליך ההתאוששות עשויים לא להינתן כל השירותים או חלק מהשירותים. החזרה למתן שירותים היא הדרגתית. טווח הזמן הנדרש להפעלה מחדש של מערכות המחשוב העסקיות יכול לקחת ימים ושבועות, ארון מתאים לפי תקן Belcore GR-63-CORE Zone 4 ישמור על השרתים המותקנים בו טוב יותר, יבטיח הישרדות טובה יותר וייתן הגנה נוספת בעת התרחשות רעש אדמה כשהציוד המחשובי המותקן בו יוגן באמצעות ארון ייעודי ורתום לרצפה.

במסגרת תכנית DRP (תכנית התאוששות מאסון) ארון תקשורת עמיד ומוכח הינו קו הגנה ראשון וחשוב מאד שכל מנהל צריך לקחת בחשבון במסגרת תכנית התאוששות מאסון רעידת אדמה.

פורסם בקטגוריות: Power , כללי