OpenSynergy פיתחה hypervisor ל-ARM Cortex-R52

פורסם ב-ינואר 29, 2017

תוכנת ה-hypervisor הופכת כל שבב המופעל באמצעות מעבד Cortex-R52 למספר מכונות וירטואליות המסוגלות לבצע במקביל מספר משימות תוכנה נפרדות

Share via Whatsapp

חברת OpenSynergy הגרמנית מפתחת hypervisor עבור מעבדי זמן-אמת של חברת ARM, מסוג ARM Cortex-R52. מעבדי R52 נחשבים למעבדי זמן-אמת המתקדמים ביותר של החברה. תוכנת ה-hypervisor הופכת כל שבב המופעל באמצעות מעבד  Cortex-R52 למספר מכונות וירטואליות המסוגלות לבצע במקביל מספר משימות תוכנה נפרדות. ההייפר-וייזור מאפשר הפרדה מוחלטת בין ביצוע פעולות חישוב קריטיות לבין פעולות פחות קריטיות. התפישה הזו פותחה במקור עבור מערכות תעופה וביטחון קריטיות, ומאומצת כיום גם במערכות רפואיות, במערכות אוטומציה תעשייתית וברכב אוטונומי או אוטונומי למחצה.

ההפרדה הזו מאפשרת להעניק רמת בטיחות גבוהה יותר במערכות אלה, ומקלה על ההתמודדות עם תוכנות מורכבות מאוד המשמשות ביישומים דוגמת רכב אוטונומי. להערכת חברת ARM, בתחום הרכב מאפשרת הגישה הזו לממש יותר יישומים באמצעות שימוש בפחות יחידות בקרה אלקטרוניות (electronic control units), ועל-ידי כך להפחית את המורכבות ואת העלות של המערכת.

סגן נשיא לשיווק מערכות משובצות בחברת ARM, ריצ'רד יורק, אמר שייצור המוני של כלי-רכב אוטונומיים יהיה מאופיין ביכולת מיחשוב מוגברת של יחידות הבקרה האלקטרוניות ברכב, ובצורך לנהל מקבצי תוכנה (software stacks) מורכבים מאוד. "בנינו את Cortex-R52 בדיוק בשביל המטרה הזו. השימוש בהייפר-וייזור יאפשר לספר לשוק כלי-רכב אמינים מאוד שיוכלו לקחת מהנהג האנושי את משימות הניהוג".

משפחת מעבדי Cortex-R52 כוללת תמיכת חומרה ליישום וירטואליזיצה במשפחת במעבדי Cortex-R, שהם מעבדי זמן-אמת החזקים ביותר של ARM. חברת OpenSynergy פועלת מברלין ומפעילה משרדים במינכן ובארצות הברית. לפני שישה חודשים החברה הכריזה על תוכנת הייפר-וייזור מהדור החדש, אשר פותחה במיוחד עבור כלי-רכב אוטונומיים. החברה מספקת אותה בנפרד, או במסגרת ערכת הפיתוח COQOS SDK, שהיא פלטפורמת תוכנה מלאה לניהול כל האבזרים בתוך הרכב (in-vehicle cockpit) ולמערכות המידע והעזר הביטיחותיות (driver information and driver assistance systems).

המערכת יצאה עם תמיכה במעבדי ARM ממשפחות Cortex A7 ו-A15, והחברה הבטיחה שבעתיד היא תספק תמיכה למשפחות נוספות של ARM. במקביל, פלטפורמת הפיתוח COQOS SDK זמינה גם עבור מערכת ההפעלה לזמן-אמת PikeOS ולמערכת NVIDIA Vibrante שהיא גירסת לינוקס למערכות משובצות.

פורסם בקטגוריות: Processors , כללי