זיילינקס הצליחה לשלב רכיבי RF בפלטפורמת FPGA

פורסם ב-פברואר 21, 2017

Share via Whatsapp

חברת זיילינקס (Xilinx) שילבה מעגלי RF בתוך רכיב מיתכנת, כדי לספק אבן בניין מרכזית ביישום מערכות הדור החמישי. החברה הגדירה את הפיתוח כ"אינטגרציה מהפכנית וארכיטקטורה פורצת דרך". החברה הצליחה לשלב מעגלי RF אנלוגיים בתוך הרכיבים המיתכנתים מקטגוריית All Programmable MPSoC, המיוצרים בגיאומטריה של 16 ננומטר.

הרכיבים החדשים קיבלו את הכינוי All Programmable RFSoC, והם חוסכים את הצורך להוסיף לפתרון ממירי נתונים נפרדים. להערכת חברת זיילינקס, הדבר מצמצם בכ-50%-75% את השטח והצריכת ההספק של מוצרים המתחברים אל תשתית התקשורת של הדור החמישי באמצעות מערך אנטנות לגלים מילימטריים (5G massive-MIMO).

מערכות הדור החמישי יעשו שימוש רחב במערכים מרובי-אנטנות (2D antenna array) כדי לשפר את הנצילות הספקטרלית וצפיפות אבזרי התקשורת שתאפיין את הדור החמישי. באמצעות הטמעה של ממירי ADC וממירי DAC בתוך הרכיבים המיתכנתים שלה (FPGA), ניתן יהיה לעמוד בקלות רבה יותר בדרישות האלו.

הטכנולוגיות ששולבו ברכיבים כוללות דוגם אותות רדיו (Direct RF sampling), ממיר ADC ברזולוציה של 12 סיביות המגיע לקצב דגימות של 4GSPS, וממיר אותות DAC ברזולוציה של עד 14 סיביות ומגיע לקצב דגימות של 6.4GSPS.

"המעבר של התעשייה לשימוש בטרנזיסטורים מסוג FinFET  מאפשר להגדיל את צפיפות הרכיבים ביחד עם שיפור הביצועים של רכיבים אנלוגיים", הסביר פרופ' להנדסת אלקטרוניקה באוניברסיטת סטאנפורד, בוריס מורמן. "הדבר מאפשר לשלב מודולי analog/RF בתוך רכיבים, באמצעות שימוש בגישות תכנון שיובאו לעולם הדיגיטלי מהעולם האנלוגי".

נשיא חברת המחקר EJL Wireless Research המתמקדת בטכנולוגיות ניידות, ארל לום, העריך שפתרון ה-RFSoC של Xilinx מהווה גורם חדש המשנה את כללי המשחק בשוק מערכי האנטנות. "הוא מביא את זיילינקס למצב שבו היא יכולה להיות ברירת המחדל הטבעית לשוק הרשתות הסלולריות המהירות בקטגוריות של 4G, 4.5G ו-G5".

פורסם בקטגוריות: FPGA , כללי