ווינד ריבר תציג את פלטפורמת הענן Titanium לרכב אוטונומי

פורסם ב-פברואר 24, 2017

Share via Whatsapp

מאת צ'ארלי אשטון, מנהל פיתוח עיסקי בחברת Wind River

כנס המובייל העולמי (MWC) שייפתח בברצלונה בסוף חודש פברואר מתחיל להזכיר במובנים רבים את תערוכת הרכב של דטרויט. מי שיצעדו במסדרונות MWC יוכלו לראות מגוון רחב של הדגמות הקשורות לכלי רכב, המשקפות את העובדה שחברות מעולם הטלקום מזהות פוטנציאל עסקי עצום בשוק זה. דו"ח Mobile World Live המתפרסם לקראת האירוע תחת הכותרת "מכוניות מרושתות: מכאן עד לאוטונומיה", מצביע על כך שמפעילי טלקום ממוצבים במקום השני, מיד אחרי יצרני רכב, מבחינת היכולת לנצל את מגמת ההתפתחות של המכונית המקושרת. הסיבה לכך ברורה: הכנסות חברות הטלקום משירותי התקשורת המסורתיים נמצאות בירידה, והן מחפשות הזדמנויות עסקיות חדשות. מהפיכת הקישוריות ברכב נתפשת בעיניהן כהזדמנות למכור שירותי ערך מוסף חדשים ללקוחותיהם הוותיקים.

חברת Wind River משתלבת במגמה הזו באמצעות פלטפורמת Titanium Cloud Network virtualization שהיא תחשוף במסגרת תצוגת הרכב האוטונומי שתתקיים בביתן אינטל (אולם 3, ביתן 3E31). כאשר תעשיית הרכב נעה מרעיון המכונית המקושרת אל רעיון הנהיגה האוטונומית, גובר הצורך בשילוב הדוק של מגוון רחב מאוד של טכנולוגיות. כדי שהנהיגה האוטונומית תיהפך למציאות, חייבים לחבר בין שלושה תחומים: רכב, קישוריות וענן.

קישוריות מקצה לקצה

בהדגמה של אינטל ב-MWC יוצג שילוב יעיל של הטכנולוגיות הללו. הן כוללות: קישוריות 5GHz-28GHz כדי לספק השהייה נמוכה ורוחב פס גבוה הדרושים למכוניות החדשות, המתפקדות למעשה כמיני-מרכזי נתונים (Mini Datacenter) על גלגלים. מחשוב קצה נייד (MEC), המאפשר לאפליקציות לרוץ במרכזי נתונים בענן בקצה הרשת, כדי להגיב בזמן אמת לנתונים המגיעים בקצב מהיר מהרבה מאוד מכוניות מרושתות. חלוקת רשת, אשר מבטיחה רוחב פס ואיכות שירות (QoS) עבור מגוון קישורי רשת הנדרשים עבור כל מכונית. מציאות מאוחדת (MR) לניווט משופר וחוויית נהג (נוסע) משופרת, ובעיקר – אבטחה מקצה לקצה, אשר צוינה בדוח של Mobile World Live כדאגה מס' 1 של הלקוחות בשוק הזה

בהדגמה שתתקיים ב-MWC ירוצו כל האפליקציות והטכנולוגיות האלה על פלטפורמת FlexRAN של אינטל – ארכיטקטורת מקצה-לקצה, הנתמכת על ידי שותפים רבים ומספקת איגום (pooling) של רוחב פס וירטואלי וסקלאבילי. FlexRAN מתבססת על פלטפורמת Titanium Cloud network virtualization כדי לספק את זמינות השירות, אבטחה, תקשורת עם השהייה נמוכה ופשטות תפעולית, אשר נדרשים עבור תרחיש שימוש מאתגר מאוד שכזה.

פורסם בקטגוריות: Networks , כללי