MACOM חשפה שרת ARM המתחרה באינטל

פורסם ב-מרץ 13, 2017

בסוף שנת 2016 רכשה MACOM את חברת AppliedMicro תמורת כ-770 מיליון דולר. העיסקה מכניסה אותה אל תחום שרתי הענן מבוססי ארכיטקטורת ARM

Share via Whatsapp

חברת מייקום (MACOM) מסנטה קלרה קליפורניה החלה להוציא דגימות ראשונות של רכיב Server-on-a-Chip המיוצר מטרנזיסטורי FinFET בגיאומטריה של 16 ננומטר. מדובר בדור השלישי של רכיבי X-Gene של החברה שהוכרז לראשונה בחודש נובמבר 2016. רכיבי הדור החדש מבוססים על ארכיטקטורת ARMv8-A, והחברה מסרה שמבחנים השוואתיים שבוצעו על-ידי חברת Linley Group מראים שזהו הרכיב הראשון בתעשייה מסוגו אשר מספק ביצועים תואמים לביצועי המעבד המקביל במשפחת מעבדי x86 של אינטל, במונחי ביצועים לנימה וצריכת הספק.

רכיבי הדור השלישי כוללים שיפורים במיקרו-ארכיטקטורה שבעקבותיהם זהו המעבד מבוסס ARM החזק ביותר בתעשייה. הוא כולל 32 ליבות של  ARMv8-A בעלות 64 סיביות העובדות במהירות של עד 3.0GHz. ה-SoC מגיע ביחד עם 8 ערוצי זיכרון DDR4-2667 עם תמיכה ב-16DIMMs המעניקים לו נפח זיכרון של עד 1TB. ממשק התקשורת כולל 42 ערוצי PCIe Gen 3 עם שמונה בקרים. להערכת MACOM הוא יגיע לרמת ביצועים גבוהה פי שישה מזו של רכיבי הדור השני.

חברת MACOM גם פיתחה תכנון ייחוס של שרת הפועל במערכת הפהעלה התעשייתית הסטנדרטית CentOS ומנוהל באמצעות AMI AptioV UEFI BIOS. השרת המתוכנן מספק תמיכה מלאה לכל מרחב הזיכרון, מספר ממשקי PCIe ו-SATA, ממשקי תקשורת סטנדרטיים נוספים ובקר לוח AST2500. "הביצועים של רכיבי X-Gene 3 עברו את התחזיות שלנו", אמר סגן נשיא לתחום תוכנה ופלטפורמות רכיבי העיבוד של מייקום. זוהי חטיבה חדשה של החברה, שהוקמה בעקבות רכישת חברת AppliedMicro בסוף 2016 תמורת כ-770 מיליון דולר.

לדברי האנליסט הבכיר בקבוצת Linley, לינלי גוונאפ, משפחת X-Gene 3 יכולה לטפל במגוון גדול מאוד של עומסי ענן, כמו למשל ההתפתחות של אפליקציות, טיפול בביג דטה ובניית מסדי נתונים באמצעות חקירה של הזיכרון. "באמצעות המוצר החדש חברת ARM מוכנה לענן".

פורסם בקטגוריות: Processors , כללי