עידכונים חדשים לתוכנות MATLAB ו-Simulink

פורסם ב-מרץ 25, 2015

חבילת העידכונים החדשה של תוכנות MATLAB ו- Simulink מספקות יכולות כמו תכנון אנטנות, פיתוח יישומי רובוטיקה, יישום מערכות ראייה ברכיבי FGPA ועוד

Share via Whatsapp

חבילת העידכונים החדשה של תוכנות MATLAB ו- Simulink מספקות יכולות כמו תכנון אנטנות, פיתוח יישומי רובוטיקה, יישום מערכות ראייה ברכיבי FGPA ועוד

MATLAB

MathWorks השיקה את R2015a, גרסה חדשה לתוכנת MATLAB ו- Simulink. הגרסה החדשה כוללת מגוון גדול של עדכונים לגרסה הקודמת ו- 4 ומוצרים חדשים. העדכונים החדשים:

חבילת תוכנה Antanna Toolbox:

חבילה זו מכילה פונקציות המיועדות לתכנון, ניתוח והדמיה של אנטנות ומערכי אנטנות. פונקציות אלו מאפשרות תכנון אנטנה אחת או מערך (לינארי או מלבני) של אנטנות בעזרת אלמנטים וצורות גאומטריות מוגדרות מראש הנמצאות בתיקייה של התוכנה.

Antenna Toolbox משתמשת בשיטת המומנטים (MoM) כדי לחשב ערכים כמו אימפדנסים, זרמים, פיזור מטען ותבנית קרינה של השדה. גרסה R2015a כוללת את התוסף  antenna-to-bits המאפשר לתכנן מערכת אלחוטית או מערכות מכ"מ הכוללות מספר אנטנות, רכיבי RF ואלגוריתמים מתקדמים, על-ידי שימוש בגיאומטריה הסופית של האנטנה ובתוצאות החישובים. בנוסף, חבילת התוכנה מאפשרת לבצע תיאום אימפדנסים ולתכנן רשת מתואמת.

למידע נוסף: Antanna Toolbox

חבילת תוכנה Robotics System Toolbox:

חבילה זו מספקת אלגוריתמים ואפשרויות לחיבור חומרה לצורך פיתוח אפליקציות בתחום הרובוטיקה. האלגוריתמים בחבילה זו מיועדים לתכנון מסלול התנועה, ייצוג מפת התנועה, ועקיבה לרובוטים עם הנעה דיפרנציאלית. המשתמש יכול לתכנן מערכות לבקרת מנוע, מכונת מצבים וראייה ממוחשבת ב-MATLAB או ב-Simulink, ולשלב אותן באלגוריתמים הקיימים בחבילת התוכנה Robotics System Toolbox.

חבילת התוכנה היא ממשק המקשר בין MATLAB או Simulink לבין מערכת ההפעלה של הרובוט (ROS) המאפשרת למשתמש לבדוק את האפליקציות על הרובוט עצמו או על סימולטור כמו Gazebo.

למידע נוסף: Robotics System Toolbox

תוסף Simulink Test:

תוסף זה מספק כלים לעריכה, ניהול וביצוע בדיקות שיטתיות. Simulink Test כולל בלוק המאפשר למשתמש לתכנן רצף של בדיקות מורכבות וכלים לניהול הבדיקות. בעזרת התוסף, המשתמש יכול להפיק דוחות בדיקה ולשמור אותם, להריץ מחדש בדיקה שנכשלה ולתקן את הרכיב או המערכת שלא עברה את הבדיקה. Simulink Test מאפשר לבצע בדיקות בלי הצורך לתכנן מודל בדיקה בנפרד. המשתמש יכול להגדיר קריטריונים להצלחה או כישלון של הבדיקה, הכוללים את הסטייה האפשרית.

למידע נוסף: Simulink Test

חבילת תוכנה Vision HDL Toolbox:

חבילה זו מספקת אלגוריתמים לתכנון ויישום של מערכות מבוססות ראייה על-גבי רכיבי FPGA או ASICs. החבילה תומכת במגוון גדול של ממשקים, מסגרות (frames) בגדלים שונים וקצבי שידור וידאו שונים כולל high definition 1080p. האלגוריתמים בחבילת תוכנה זו מבוססים על ארכטיקטורה המתאימה ליישום אפליקציות של עיבוד תמונה, עיבוד וידאו וראייה ממוחשבת ב-HDL. בעזרת האלגוריתמים בחבילת התוכנה, המשתמש יכול להפיק קוד בשפת VHDL או Verilog, קוד זה מסוגל לעבד וידאו בקצב 1080p60 בזמן אמת.

למידע נוסף: Vision HDL Toolbox

MathWorks Release 2015a

פורסם בקטגוריות: IC Design , T&M , כללי