Melexis: דוחף משולב MLX90297 למנוע זרם ישר

פורסם ב-ינואר 25, 2015

הדוחף החדש של Melexis זקוק ל-2 נגדים וקבל אחד בלבד, ומאפשר להקטין את הסיבוכיות בתכנון המעגל המודפס (PCB)

Share via Whatsapp

הדוחף החדש של Melexis זקוק ל-2 נגדים וקבל אחד בלבד, ומאפשר להקטין את הסיבוכיות בתכנון המעגל המודפס (PCB)

MELEXIS

חברת Melexis הכריזה על מעגל דחיפה (Driver) משולב מדגם MLX90297, אשר דוחף מנוע זרם ישר עם סליל יחיד. המעגל עובד בזרם של 600mA ומיועד לשימוש במאווררים. בעזרת הדוחף אפשר לתכנן מערכות קירור עם צריכת הספק יעילה.

מדובר בשיפור של הרכיב MLX90287 של חברת Melexis. המעגל המשולב כולל בתוכו חיישן אפקט הול (Hall Effect) ושתי דרגות Half bridge ביציאה. רכיב MLX90297 מאפשר שליטה על עקומת מהירות המאוורר בעזרת הוספה של נגד חיצוני אחד בלבד. כמו-כן, ניתן לקבוע מהירות מינימלית למאוורר בדומה לאפשרות הקיימת ב-MLX90287.

דוגמא למעגל המודפס המפושט
דוגמא למעגל המודפס המפושט

בעזרת המעגל המשולב החדש ניתן להפחית את רמת הרעש ואת הרעידות במהירויות הגבוהות בלי הצורך להגיע למומנט המקסימלי של מנוע המאוורר. ההתנגדות הקטנה של הדוחף (RDSon) בשילוב עם יכולת הגבלת הזרם, מאפשרת שימוש במאווררים עם סלילים בעלי התנגדות קטנה מ-100ohm. בנוסף, המעגל מסוגל לעמוד בפריקה אלקטרוסטטית (ESD) גדולה של 9KV HBM.

רכיב MLX90297 מגיע במארז Straight lead SOIC8 או במארז Exposed pad בגודל של 3 על 3 מ"מ, המתאים למאווררים קטנים מאוד העובדים בזרם קטן מ-600mA. בדוחפים מהסוג הישן עם מארז TSSOP16 נדרשו כ-22 נגדים וטרנזיסטורים חיצוניים בנוסף לחיישן אפקט הול חיצוני. הדוחף החדש זקוק ל-2 נגדים וקבל אחד בלבד, ומאפשר להקטין את הסיבוכיות בתכנון המעגל המודפס (PCB).

ניתן להשתמש בדוחף במערכות לקירור מעבדים במחשבים אישיים, בחיבורי VGA וגם במכשירי חשמל ביתיים נוספים ואפילו לקירור שרתים.

למידע נוסף: MLX90287

פורסם בקטגוריות: Digital , Power , כללי